• Jimmy75

Dickpics (DP) - Jag måste fråga

På förekommen anledning, som rubriken lyder. Frågan riktar sig av naturliga skäl huvudsakligen till män. Kvinnor får gärna bidra med om ni någon gång har fått en förklaring.

Jag har förstått att det här med DP inte är så ovanligt förekommande som jag hade hoppats. Eftersom det nu tycks förekomma i överraskande stor omfattning måste jag bara fråga VARFÖR? Till dig som är modig nog att svara - vad rör sig i huvudet när du skickar den? Jag menar fullt allvar med frågan då jag undrar vad man hoppas på eller förväntar sig ska hända som resultat av det? Av självklara skäl syftar jag på de som inte har efterfrågats innan de skickas. Jag syftar på de du själv får för dig att skicka....och i synnerhet när du inte gör det till en partner, utan en vilt främmande person.

• Svar på tråden Dickpics (DP) - Jag måste fråga
  • beli

Det är hur vanligt som helst.

Nu är jag kvinna, men svarar ändå. En teori jag hört är att de själva blir kåta på att visa upp sitt stånd, att det bara är kåtheten som talar i den stunden.

Själv har jag också otroligt svårt att förstå varför man socialt gräver sin egen grav på det viset, men men. . .

• Jimmy75
    beli skrev 2025-07-15 21:20:07 följande:

Det är hur vanligt som helst.

Nu är jag kvinna, men svarar ändå. En teori jag hört är att de själva blir kåta på att visa upp sitt stånd, att det bara är kåtheten som talar i den stunden.

Själv har jag också otroligt svårt att förstå varför man socialt gräver sin egen grav på det viset, men men. . .

Ja det är ett totalt mysterium tycker jag. Antar att jag gör den klassiska tankemissen att försöka förstå ett irrationellt beteende genom att använda rationellt tänkande.
  • Anonym (Malin)

Vad innebär "i stor omfattning" och "hur vanligt som helst"? Procenttal?

Frågar hon som aldrig fått en DP.

• Jimmy75
    Anonym (Malin) skrev 2025-07-15 21:45:51 följande:

Vad innebär "i stor omfattning" och "hur vanligt som helst"? Procenttal?

Frågar hon som aldrig fått en DP.

Har inga siffror heller. Vad jag menar med det är att jag över förbluffad över hur ofta jag hört att kvinnor råkar ut för detta. Det är med andra ord en helt subjektiv uppfattning, men upplevelsen är att det är vanligt förekommande. Jag har länge tänkt som du att "men det kan ju inte hända särskilt ofta". Hade jag tänkt på det kunde jag ju gjort en omröstning men nu blev det en sån här fråga eftersom jag var mer nyfiken på den aspekten.
  • Anonym (Malin)
    Jimmy75 skrev 2025-07-15 21:52:02 följande:
    Har inga siffror heller. Vad jag menar med det är att jag över förbluffad över hur ofta jag hört att kvinnor råkar ut för detta. Det är med andra ord en helt subjektiv uppfattning, men upplevelsen är att det är vanligt förekommande. Jag har länge tänkt som du att "men det kan ju inte hända särskilt ofta". Hade jag tänkt på det kunde jag ju gjort en omröstning men nu blev det en sån här fråga eftersom jag var mer nyfiken på den aspekten.
    Var har du hört kvinnor som råkat ut för detta, är det irl eller på olika forum?

För jag har fått för mig att det är mest förekommande hos kvinnor som är aktiva på FL... Ingen i vänkretsen har fått såna bilder.
  • Anonym (Ro)

Jag undrar också! Har genom åren fått många dick picks helt oprovocerat. Varför varför varför ???????? Hoppas på att flertalet män vågar svara i tråden så man kan få lite klarhet i denna fråga. 

• Postman

Nu är jag man men jag är också undrande varför. Jag gissar att de på nåt sätt själva blir väldigt upphetsade och kåta av att kvinnor (och män) ser deras vapen, märker samma tendenser på chattar och på nakenbad. Märkligt är det. 

• Anonym (Också man)

Jag fattar inte heller hur de tänker, när de skickar såna bilder?? Jag tänker då att de är lågbegåvade utan konsekvenstänk! Hur tror de att en kvinna ska tänka/reagera på att få dessa bilder? Tänker de ens så långt?? 

• Jimmy75
    Anonym (Malin) skrev 2025-07-15 22:33:11 följande:
    Var har du hört kvinnor som råkat ut för detta, är det irl eller på olika forum?

För jag har fått för mig att det är mest förekommande hos kvinnor som är aktiva på FL... Ingen i vänkretsen har fått såna bilder.
    En del bekanta, en del från forum, en del från andra chattar eller sociala sidor.
  • beli
    Anonym (Malin) skrev 2025-07-15 22:33:11 följande:

Det ÄR vanligt och ett återkommande samtalsämne i vissa kretsar.

Du kanske har ett stadigt förhållande och inte dejtar? Då ser du nog det inte.
Svar på tråden Dickpics (DP) - Jag måste fråga