Kravlöst på väg att bli allvarligt
Jag har ett dilemma och tänkte kolla om det är någon som har någon tanke om det. Jag har nyligen skiljt mig mest på grund av tappad attraktion från partners sida och frustration av ingen intimitet från min sida. Vi kommer fortfarande bra överens och partern vekopendlar nu precis som tidigare. Vi umgås fortfarande och gör saker tillsammans lite mest för barnen skull som snart lämnar boet.
Jag längtade ju efter intimitet och hittade en sexuell lekkamrat ganska snart efter skilsmässan något som jag inte berättat för barnen.. Vi sa att det inte skulle vara seriöst utan här och nu. Attraktion och härlig umgänge har vi haft ett tag nu. Jag känner att det blir närmare något seriöst och en sådan förväntan från min lekkamrat men samtidigt också att jag inte vill ha något seriöst eller ser en sån gemensam framtid.Dilemmat är alltså om jag ska avsluta nu fast det känns väldigt bra när vi är tillsammans eller om jag ska fortsätta och fortsätta att påtala att det inte är seriöst. Det som är mest jobbigt är att såra den andra då jag tycker om och känner omsorg om den andre.