• Martinnains

Kravlöst på väg att bli allvarligt

Jag har ett dilemma och tänkte kolla om det är någon som har någon tanke om det. Jag har nyligen skiljt mig mest på grund av tappad attraktion från partners sida och frustration av ingen intimitet från min sida. Vi kommer fortfarande bra överens och partern vekopendlar nu precis som tidigare. Vi umgås fortfarande och gör saker tillsammans lite mest för barnen skull som snart lämnar boet.
    Jag längtade ju efter intimitet och hittade en sexuell lekkamrat ganska snart efter skilsmässan något som jag inte berättat för barnen.. Vi sa att det inte skulle vara seriöst utan här och nu. Attraktion och härlig umgänge har vi haft ett tag nu. Jag känner att det blir närmare något seriöst och en sådan förväntan från min lekkamrat men samtidigt också att jag inte vill ha något seriöst eller ser en sån gemensam framtid.Dilemmat är alltså om jag ska avsluta nu fast det känns väldigt bra när vi är tillsammans eller om jag ska fortsätta och fortsätta att påtala att det inte är seriöst. Det som är mest jobbigt är att såra den andra då jag tycker om och känner omsorg om den andre. 

• Svar på tråden Kravlöst på väg att bli allvarligt
  • Anonym (John-Erik Pettersson)

Det där kan du förstås bara bestämma själv. För oss började det med sex och ingen het passion. Men långsamt ökade känslorna, även om de svajade ibland. Efter något år sa vi att vi älskade varandra.

Nu har vi levt ihop i 25 år och har sex varje vecka, gillar varandra och jag känner ibland passionerade känslor för henne. Kärlekens vägar kan vara lite krokiga, inte som en romcom på teve alltid. 

Mitt råd till TS är att ta en dag i taget, känn det du känner i stunden, stressa inte, kräv inte djup kärlek av dig själv eller din partner, men bejaka de känslor som dyker upp.

Povel Ramel har beskrivit det så bra: Bara en enda ros på ett evigt klänge, så är livet - trist varar länge, men ååå underbart är kort, alldeles för kort...

• Fjäril kär

Well ja.. rent krasst så om man umgås som ett riktigt par så kommer givetvis djupare känslor att uppstå . Om du inte vill det så sluta vara ett par helt enkelt. Dra ner det till enbart sex och inget mer.  

Vill du ha kravlöst sex så måste du dra såna tydliga gränser redan från början och hitta någon som enbart gör dig attraherad men inget mer än så. 

Nu verkar det dock som du kanske lurat dig själv lite med att söka efter en partner och kanske fått  henne att tro det redan från början.  Kanske du ska syna ditt motstånd över att inte vilja ha något seriöst med att fundera på varför.  Att vara ihop betyder inte att du måste bo med henne , du måste inte gifta dig. Du måste ingenting så länge ni kommunicerar och är överens.  

Varför måste du avsluta? Varför inte bara njuta av det som är och låta kärleken vara kravlös. 

Brasklapp....den dagen du sen vill ha en partner kommer du kanske inte hitta nån mer än sexuellt..  denna kvinnan kanske för längesen har gått vidare... eller så finns hon kvar i ditt liv som vän och blir sårad igen för att hon aldrig blev vald och ännu en gång inte blir det.. 

• Anonym (A)

Är du tydlig så behöver du inte avsluta. Men var uppmärksam på personens känslor

Svar på tråden Kravlöst på väg att bli allvarligt