• Anonym (Smart casual)

Smart casual?

Hej
    Jag och min pojkvän (vi är båda mellan 40-50) har bokat en resa i höst. Hotellet är 4+-stjärnigt all-inclusive och enligt beskrivningen är dress code ?smart casual?. Jag har tidigare bott på 3-4-stjärnigt men detta verkar lite lyxigare. Vi är båda ?vanliga? människor som är hela och rena men inte uppklädda om ni förstår hur jag menar. Räcker det med att vi ser ok ut, dvs skippar badkläder och flip-flops i restaurangen eller behöver vi höja oss ett snäpp?

• Svar på tråden Smart casual?
  • Anonym (Hm)

När hotell skriver att klädkoden är smart casual, brukar det i praktiken betyda att de vill ha en lite "snyggare vardagsstil" särskilt till middag, snarare än strand- eller sportkläder. Det behöver absolut inte betyda att ni måste vara finklädda som till fest, men lite mer än badkläder och träningsshorts, som du redan är inne på.

• Fjäril kär

Har bott på många såna hotell och ja det betyder att man skippar flipflops , träningstajts+bh och allehanda strandklädsel. 

Många kommer i jeans ,  en del är uppklädda (framförallt om dom tänkt fortsätta kvällen efter middagen )  , några är sommarfin etc...   sä tänk typ svensk midsommar i valet av kläder på middagen. 

Själv sist jag åkte  hade jag på mig en småblommig jumpsuit flera gånger och bytte av med en blå enkel kort jeansklänning

• Anonym (Smart casual)

Åh tack för svaren! Då ska vi nog reda upp detta :)

• Alessia

Tänk "klänning och klackar" dvs en lite finare tunn klänning - svart, marin, creme, vad du nu passar i - som du kan variera med scarves eller  halsband. Skor/sandaletter med klack, inte promenadsandaler.
    Snygg skjorta och snygga byxor.

Svar på tråden Smart casual?