• Anonym (BCS)

Rik och otrogen eller fattig men trogen?

Pest eller kolera?

Vad väljer du?

Din partner är riktigt rik (men otrogen mot dig) eller riktigt fattig (men dig trogen).

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rik och otrogen eller fattig men trogen?
  • Anonym (sköldmö)

Fattig men trogen.

Visserligen är jag inte så svartsjuk och kan eventuellt tänka mig öppet förhållande. Men jag tolkar frågan snarare som att det gäller en partner som går bakom ryggen på en, eller är otrogen mot ens vilja.

Hellre fattig och trogen i så fall. Jag tjänar egna pengar och skulle ha råd både att försörja barnen och ha kvar huset om min mans inkomst försvann. Det skulle bli tajtare, men det skulle gå. Fick han bara lägre inkomst, skulle det inte vara några problem alls.

En opålitlig partner vore värre.

• EnAnonumius

Tar en fattig och trogen alla dar i veckan..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Core

Få idag tycker att en rik partner är åtråvärt. Iallafall i Sverige, i fattiga länder är det en annan sak, där det handlar om ett liv i misär om du inte lyckas hitta en välbärgad partner.

Men här i Sverige innebär i regel en partner med mer pengar endast obalans, alltså du har en partner som kan leva ett annat liv än dig, och med lite tur kan du hänga med på en kant, på nåder. Få vill offra sitt oberoende för att få bo lite finare och köra en finare bil. 

Så för att besvara frågan, som man, hellre en trogen pank kvinna än en trogen rik kvinna, om det är långsiktig relation vi pratar. Helst av allt någotsånär liknande förutsättningar och trogen, om man får vara petig 😂

Om jag nu skulle hamna på sökandets marknad igen, vilket jag inte hoppas.

• Anonym (Kvinna)

Varken eller. Särskilt om fattigdomen beror på skulder och slarv.

• Anonym (Kvinna2)

Ingen av dessa alternativ. 

• Anonym (BCS)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-07-18 13:44:31 följande:

Ta ställning istället för att blunda. Vilken väljer du eller vem väljer du bort? 😊
  • Anonym (L)
    Anonym (BCS) skrev 2025-07-18 14:31:21 följande:
    Ta ställning istället för att blunda. Vilken väljer du eller vem väljer du bort? 😊
    Vadå blunda? Det är ju bara en löjlig fråga som inte är baserad på verkligheten. Man behöver varken acceptera fattiga eller otrogna i sitt liv. 
  • Queen81
    Anonym (Kvinna2) skrev 2025-07-18 13:47:07 följande:

Ingen av dessa alternativ. 

Anonym (Kvinna) skrev 2025-07-18 13:44:31 följande:

Jag håller såklart med. Vill varken ha en fattig man eller en som sviker mitt förtroende. Men för sakens skull kan man ju ändå försöka svara. Det behöver liksom inte vara förankrat i verkligheten. Om det nu var så att dessa var alternativen, du kan inte välja nåt annat. 
  • Anonym (Fidelia)

Det klart att det är en fördel om den fattige har ett jobb eller är på väg att skaffa ett på något sätt. 

Aldrig en otrogen kille!

Svar på tråden Rik och otrogen eller fattig men trogen?