22 bilar bröt mot stoppförbud
Jag spenderade en slö sommardag igår så jag hade uppsikt av dels en stoppförbudskylt och dels en del av en parkering.
Under de 6 timmar jag var där observerade jag 37 bilar som stannade precis framför stoppförbudsskylten, inte inräknat de som stod i kö för övergångsstället, naturligtvis. De flesta som stannade där verkade göra sig ärenden i någon av affärerna precis i närheten, de flesta stod i 5-10 minuter, ibland verkade det vara någon kvar i bilarna men det är lite svårt att säga säkert.
Utöver det observerade jag även 10 bilar som helt enkelt parkerade antingen på infarten till den lilla boendeparkeringen alldeles "runt hörnet" från stoppförbudet, eller längst ut på första längan av parkeringar. För att vara lite schysst där, det ser faktiskt lite ut som att det ska vara en parkeringsplats där också, det finns liksom utrymme till det, men det är det inte.
Det absolut mest intressanta med detta är att både stoppskylten och denna boendeparkering är inte ens 10 meter från ett stort parkeringshus med gratis parkering i upp till 3 eller om det är 4 timmar.
Så nu undrar jag, dels, åsikter? Dels, hur mycket böter skulle kommunen dra in om de satte upp en kamera eller två och faktiskt bötfällde dessa fulparkerare?