• Anonym (Miriam)

Fint eller för annorlunda?

Till en flicka Aryn
    Till en pojke Neo

• Svar på tråden Fint eller för annorlunda?
  • trollhona

Bägge namnen är fina.

Neo tror jag inte någon tycker är för annorlunda efter Matrix.

• Xenia
    Anonym (Miriam) skrev 2025-07-19 18:54:27 följande:
    Fint eller för annorlunda?

Till en flicka Aryn
    Till en pojke Neo

Neo är helt ok och inte för annorlunda nuförtiden. (Fast personligen föredrar jag Leo.)

Aryn tycker jag är lite för annorlunda. Det är väl bara en kreativ stavning av Erin, jag föredrar Erin. Det namnet är så pass ovanligt i Sverige att det inte behöver kompliceras med en ovanlig stavning.
  • Anonym (Big dog)

Inget av namnen är för annorlunda. Neo får du väl tretton på dussinet av vid det här laget. I mitt tycke är båda gräsliga wt-namn. Varför liksom.

• Embla twopointoh

Neo är varken ovanligt eller annorlunda.

Aryn däremot, är annorlunda. Det jag främst har emot det är att eftersom det inte är etablerat här i Sverige, kommer en Arryn att ständigt få upprepa vad hon heter ("Vad hette du, sa du?"), hon kommer att få bokstavera det jämt och ständigt och få höra massa olika uttal (ska det vara ARR-YN, AA-RYN, ARR-YNN, AAR-INN ...??). Nej, i all välmening, låt bli det namnet!

• Anonym (N)

Nej väldigt wt att ge sina barn sådana annorlunda namn. Tänk på dem och deras framtid. 

• Anonym (M)

Aryn är pojknamn i många länder, variant på Aaron, och flicknamn i Irland. Kanske inte så kul om folk antar att det är en pojke och de flesta vet inte hur det stavas eller uttalas. 

Neo, ny. Tänker på neonatal, men är väl ganska vanligt namn nu. 

Svar på tråden Fint eller för annorlunda?