• Anonym (desperat)

Inbillar jag mig?

Jag och min sambo har varit tillsammans i 4 år och bott tillsammans i 3,5 år. Vi gör det mesta tillsammans och har ett starkt band pga olika omständigheter som dragits oss närmre varandra efter ha genomgått mycket tufft. 

Igårkväll kom han hem med en ny/en till arbetsbil för jobbet han hade köpt och jag skulle kolla hur den va. Bilen är köpt sedan tidigare men befunnit sig i annan ort vid hans kollega.Vet inte hur mycket min sambo använt bilen sedan den köptes i jobbet, men när han kommit hem har han haft den äldre arbetsbilen. 

I den hittade jag en telefon med notiser från en dejtingapp, vid fråga menar han att det är sin kollegas. Han ringer till sin kollega för att be om koden som inte vill ge den för det är privat.
    Jag hittade profilen, som är ett påhittat namn, en fejkad bild, samt en annan från en tidigare bil (som de båda hft tillgång till) samt med ålder 28 i profilen (min sambo är 29 och kollegan 40).

Jag visar profilen och frågar om han känner igen den innan jag går och stänger dörren, kan ha sagt något med "fyfan". Han lämnar hemmet och har skickat ett sms igårkväll om att jag inte kan lita på honom "efter allt" detta har jag fortfarande inte besvarat. 

Jag jobbar hårt med tillitsproblem som uppkommit pga tidigare relationer, och jag har inte tillräckligt för att veta att det är hans profil. Men vad hade ni gjort och vad tror ni?

• Svar på tråden Inbillar jag mig?
  • Anonym (Göran)

Det är ofta så att pga misstag/slumpen avslöjas otrohet.
    utifrån det du skriver är det svårt att få en helhetssyn.
    En jobbig situation du har hamnat i. 

Det är lätt att tro det värsta. Börjar man misstänka otrohet är det inte lätt att släppa den tanken.

Du får väl studera hans beteende och om det finns mönster i vad han är gör och säger. Eller om han förändrar något med sitt utseende beteendet osv.  

Svar på tråden Inbillar jag mig?