Anonym (Sökare) skrev 2025-07-25 01:19:21 följande:
Du har så himla rätt. Vänner säger att om jag fortfarande vill söka vidare, så är han inte rätt. Men samtidigt så vill jag inte riktigt släppa honom, för han är så bra. Men samtidigt så vill jag hitta en som är lite mer som jag. Du hör ju?
Jag är helt klar med barn, har ett helt gäng. Så där finns inga frågetecken. Men vill så gärna att jag själv tycker att han är snygg denna gången. Tar hand om sig. Tycker om familjeliv (fick två sladdisar), tycker om samtal på djupet, är hyfsat allmänbildad och en som gillar mycket närhet. Vet fan inte om det går att få det i samna paket. Och då håller jag fast vid någon som är snäll, som respekterar mig och som inte känns hundra. Kan man få hundra? Ska man nöja sig? Eller leta vidare? Faaaaaaaan.
Jag gillar verkligen hur du resonerar, humoristiskt och intelligent. Jag förstår att det kan vara svårt att matcha dig

.
Sen bör man väl inte vara för lika sin partner, lite olika är ju bra för att hålla intensiteten uppe. Men man bör vara lite på samma nivå, som du skriver.
Jag har lite samma problem att jag inte är på samma nivå och känner att jag borde söka vidare men hon är trevlig och vi har det bra sexuellt.
Kan det bli hundra?? Nej jag tror inte det.. du får välja lite vad som är viktigt. Jag tänker att för min del måste det finnas tre delar:
1: Attraktion och sex där i också utseende
2: Intellektuell utmaning så man kan utvecklas tillsammans
3: Vara på någorlunda liknande sociala situation
För min del är det framförallt den sista delen som saknas för att min lekkamrat ska utvecklas till ett riktigt förhållande. Sa jag tre?..

kramar och humor ju så klart jätteviktiga.
Som du skrev i ett annat svar om situationen på badstranden, det hade jag gillat

men risken om bägge vill utmana är man kanske går väl långt

.
Så leta vidare eller inte? Vilka delar är viktiga för dig och vad är inte lika viktigt? Man lär sig väl också med tiden vad man själv är och inte är. Jag tycker det verkar som du vet och är trygg i vad du är.
Själv har jag lärt mig att jag är den kreativa men inte rutinmänniska. Jag ska alltså inte träffa någon som tycker att det är jätteviktigt nästa gång. Jag vet att jag är en jättebra sidekick Tord Grip till Svennis om du är sportintresserad.
Alltså bör jag träffa någon med rätt hög ambitionsnivå.
Ursäkta att det blev lite långt jag fick feeling i natten