• Sussi79

Prostataorgasm

Jag och min man har vid några tillfällen provat att jag ska penetrera hans prostata. Vi har läst att om man får till det på rätt sätt så får han uppleva något extra.
    Vilket vi däremot inte har lyckats med det. Vi har varit uppvärmda och redo, provat både med fingret och vibrerande dildo. Men har inte träffat rätt. Har fått förklarat hittar man den lilla "valnöten" den så ska man känna det direkt
    Någon som har bra tips hur vi ska lyckas?

• Svar på tråden Prostataorgasm
  • Anonym (Granbarr)

Bästa tipset är att han själv i tex samband med onani leker och känner efter hur olika vinklar känns, hur kort/långt in man måste vara , om det krävs en tjock dildo,  behöver man snabbt tempo etc etc..   när han själv vet hur det ska kännas så är det lättare att ge dig instruktioner 

• Anonym (Man 30+)

Kan berätta vad jag vet om detta. Kan vara information som ni redan vet men?

Prostatan nås lättast genom analen ca: 6 cm in mot magen, man känner den lätt. När man trycker på den kan det kännas skönt. Det man ska göra är att trycka på den med en kom hit-rörelse med en till två fingrar, precis som stimulering av kvinnans G-punkt. Det kan underlätta att hon eller han runkar honom samtidigt, i bästa fall så får han en prostataorgasm innan han kommer av runkandet eller när han kommer av runkandet så får han prostataorgasm. Kan vara bra att veta att närma sig en prostataorgasm kan kännas som man är kissnödig, men det är man inte. Det indikerar att man gör rätt. Testa att stimulera prostatan samtidigt som ni runkar honom och låt honom komma oavsett om det känns som en vanlig orgasm som är påväg eller inte, om en vanlig kommer, på?t igen nästa gång bara. Viktigt att stimulera prostatan under hela runkandet. 

Det kan vara lite knepigt att få till, men övning ger färdighet. Lycka till.

• Sussi79
    Anonym (Man 30+) skrev 2025-07-24 12:07:12 följande:

Kan berätta vad jag vet om detta. Kan vara information som ni redan vet men?

Prostatan nås lättast genom analen ca: 6 cm in mot magen, man känner den lätt. När man trycker på den kan det kännas skönt. Det man ska göra är att trycka på den med en kom hit-rörelse med en till två fingrar, precis som stimulering av kvinnans G-punkt. Det kan underlätta att hon eller han runkar honom samtidigt, i bästa fall så får han en prostataorgasm innan han kommer av runkandet eller när han kommer av runkandet så får han prostataorgasm. Kan vara bra att veta att närma sig en prostataorgasm kan kännas som man är kissnödig, men det är man inte. Det indikerar att man gör rätt. Testa att stimulera prostatan samtidigt som ni runkar honom och låt honom komma oavsett om det känns som en vanlig orgasm som är påväg eller inte, om en vanlig kommer, på?t igen nästa gång bara. Viktigt att stimulera prostatan under hela runkandet. 

Det kan vara lite knepigt att få till, men övning ger färdighet. Lycka till.

Tack för bra svar!

Prostataorgasmen, hur är den jämförande mot en normal utslösning? Sprutar det ut? rinner det? färg? och hur mycket är det som kommer?
    Vi har kollat på en del videos men där ser man ingen skillnad när det kommer för han.
  • Tobben
    Sussi79 skrev 2025-07-24 17:30:26 följande:
    Tack för bra svar!

Prostataorgasmen, hur är den jämförande mot en normal utslösning? Sprutar det ut? rinner det? färg? och hur mycket är det som kommer?
    Vi har kollat på en del videos men där ser man ingen skillnad när det kommer för han.
    För min del var det övning som gav resultat.
    Först och främst måste man bli bekväm med själva akten. Låta kroppen anpassa sig och känna efter hur det känns.
    Sen när man är bekväm och känner njutning måste man låta orgasmen komma. Det byggs upp så mycket känslor att det är svårt att låta orgasmen komma. Jag visste inte riktigt hur jag skulle agera när jag kände orgasmen var på väg.
    Jag får för mig att det påminner en del om hur det är er kvinnor. Även om orgasmen "arbetas fram" rent mekaniskt så måste man mentalt släppa fram orgasmen för att nå klimax.
    Jag sprutar sperma som när jag får en vanlig orgasm men känslan är intensivare och mer dränerande emotionellt.
  • Anonym (Bettan)
    Sussi79 skrev 2025-07-24 10:08:42 följande:
    Prostataorgasm

Jag och min man har vid några tillfällen provat att jag ska penetrera hans prostata. Vi har läst att om man får till det på rätt sätt så får han uppleva något extra.
    Vilket vi däremot inte har lyckats med det. Vi har varit uppvärmda och redo, provat både med fingret och vibrerande dildo. Men har inte träffat rätt. Har fått förklarat hittar man den lilla "valnöten" den så ska man känna det direkt
    Någon som har bra tips hur vi ska lyckas?

Min sambo kommer när jag tar honom bakifrån med strap on och ibland när han rider. Man får nog prova sig fram.
  • Anonym (Bettan)
    Anonym (Bettan) skrev 2025-07-25 18:42:57 följande:
    Min sambo kommer när jag tar honom bakifrån med strap on och ibland när han rider. Man får nog prova sig fram.
    Kan också tillägga att det är en stor, grov och ådrig dildo vi använder. Funkar inte med mindre.
  • Sussi79
    Det där tycker jag låter väldigt sexigt! Det ska jag ta med mig. 
  • Anonym (Man 30+)
    Sussi79 skrev 2025-07-24 17:30:26 följande:
    Tack för bra svar!

Det är ingen skillnad alls vad gäller färg mängd eller sprut, utan det är känslan som är annorlunda. Det är en otrolig skillnad, Den är oftast längre och mycket mer intensiv. Kan kanske vara individuellt hur utlösningen förändras, det kan jag inte svara på, men för det flesta är det känslan som är det som förändras.

Lycka till?
    Ps. skriv gärna här om ni lyckas.

• Tobben
    Första gången jag fick orgasm av det så var det när jag red och kunde sköta tempot själv. Men när jag väl fått min första prostatorgasm så gick det mycket lättare nästa gång. Nu är problemet att jag kommer väldigt snabbt av att bli påsatt istället, så det blir korta akter :)
  • Anonym (Man 30+)
    Anonym (Man 30+) skrev 2025-07-26 11:11:37 följande:
    Vet inte vad som hände mitt mitt svar? Det ser ut som du skrivit det, aja du fick ett svar i alla fall ;)
  • Anonym (Bikille)

Vill så gärna kunna få orgasm via analen. Bli peggad eller handknullad med en dildo I analen. Eller nån kuk I framtiden kanske. Sambon har testat att handknulla mig med en dildo men lyckades aldrig slappna av såpass att det gick för mig. :(

Svar på tråden Prostataorgasm