Förskringsbedrägeri ???
Tjenare! jag har en fråga, under senaste året har vi vart en riktigt olycksdrabbad familj.. Med att en telefon först har fått en sprucken skärm, sen även badat i badbaljan. En surfplatta som åkt i backen, sprucken skärm.Och nu senaste tillskottet.. Min gaminglaptop som jag alltid ställer upp på hyllan för att ungarna inte ska få tag i den fick en boll av äldsta ungen och nu även åkt i backen.. Kollade på skärmen och den var helt paj.. föll ca 2 meter med ett jäkla kras.
Nu till frågan.. Vi har ganska problematiskt i familjen med en pågående separation, inskolning om 2 veckor osv osv. Jag har ju kvitto på allt som jag rapporterat och även dokumenterat med sanningsenliga rapporter om skadorna. kvitto på lagningar, prisförslag på reperationer, har även kollat med trygg hansa som är vårt försäkringsbolag om man är skyldig att göra reperationer man får betalt för eller om man kan strunta i det. Exempelvis min telefon med sprucken skärm första vändan valde jag att inte laga eftersom jag inte ansåg att den var värd 4tusen att laga.. men tydligen är det helt valfritt vad man ska göra med pengarna.
Nu till frågan. Min dator.. värd 27tusen inköpt 2023 kvitto finns.. Prisförslag för skärm 14300kr enligt verkstaden.. Kommer jag bli utredd för försäkringsbedrägeri?? Det är det sista jag behöver i livet just nu.. och eftersom vi har haft 4 skador på mindre än 1 år. kommer jag bli utredd tror ni?