• Anonym (maskinisten)

Likgiltig inför min partner

Det är så jag känner mig efter 4 års förhållande. Jag borde känna kärlek. Hon ser bra ut, är snäll och vi kan ha djupa diskussione. Men det känns som något saknas. Jag fortsätter vara en bra man men jag har slutat göra det där lilla extra, kanske som svar på att hon inte heller gör det där lilla extra i förhållandet. Detta handlar inte om någon form av sexuell frustration eftersom vi har bra sex. Vad kan man göra för att hitta tillbaka till varandra på ett kärleksfullt sätt. Just nu känns vårt förhållande typ som en maskin som bara rullar på.

• Svar på tråden Likgiltig inför min partner
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (maskinisten) skrev 2025-07-27 12:52:43 följande:
    Likgiltig inför min partner

Det är så jag känner mig efter 4 års förhållande. Jag borde känna kärlek. Hon ser bra ut, är snäll och vi kan ha djupa diskussione. Men det känns som något saknas. Jag fortsätter vara en bra man men jag har slutat göra det där lilla extra, kanske som svar på att hon inte heller gör det där lilla extra i förhållandet. Detta handlar inte om någon form av sexuell frustration eftersom vi har bra sex. Vad kan man göra för att hitta tillbaka till varandra på ett kärleksfullt sätt. Just nu känns vårt förhållande typ som en maskin som bara rullar på.

Det låter som att ni behöver vattna förhållandet. Ordna barnvakt, gå på dejter, hitta ett gemensamt intresse, umgås med andra vuxna tillsammans osv.
  • Anonym (Andreas)

Kommunikation.. det enda som hjälper... 

Prata med varandra.  Kan ni prata om djupa saker måste ni kunna kommunicera om er relation också . Sätt er ner och säg som det är att du känner att ni saknar något och bena ut vad det kan bero på.  Finns det kanske en elefant i rummet ni borde prata om? (Dvs förväntningar  förhoppningar, krav, nästa steg i livet etc) 

• Anonym (J)

Hur länge har det känts så?

• Anonym (Bä)

Den största hemligheten bakom ett långt förhållande

Många par och partners känner efter några års förhållande att innehållet på något sätt börjar smälta bort. Det är inte längre lika intressant, inte lika spännande, inte lika meningsfullt, och generellt sett - inte så.
    Den bästa investeringen i ett förhållande är självutveckling.
    En person som har slutat utvecklas blir med tiden helt föråldrad och försämras. Sedan faller förhållandet isär. Alla som är kapabla till självutveckling är efterfrågade och intressanta under obegränsad tid.
Svar på tråden Likgiltig inför min partner