• Anonym (Tågresan)

Kille ljuger om vart han varit

Har ett tag haft kontakt med en kille från en dejtingsajt. Igår på Snapchat kartan såg jag att han befann sig i samma stad som jag bor. Hans position visade att han för en timme sedan varit aktiv i centrum.

Jag höll koll och såg att han uppdaterade en gång till innan han försvann vid tågstationen och lämnade staden. Det tar ungefär 1.5 timme med tåget hit och jag tror att han var i staden runt 2 timmar. Det konstiga är att han inte hört av sig och sagt någonting eller frågat om jag vill ses.

Jag skrev sedan på kvällen och frågade kring hans dag. Han svarade att han tagit en tur med tåget idag, men ingenting om att han varit här.

Hur ska man tolka detta? Varför åka så pass långt utan att ens berätta att han varit här? Han har tidigare sagt att han inte känner någon som bor här mer än mig. Känns så konstigt allting. Nästan lite obehagligt att han varit här och spanat. 

• Svar på tråden Kille ljuger om vart han varit
  • Anonym (A)

Min första tanke är tyvärr att han varit där för att träffa någon annan.

• Anonym (Tågresan)
    Anonym (A) skrev 2025-07-27 15:59:30 följande:

Min första tanke är tyvärr att han varit där för att träffa någon annan.

Ja det är såklart ett alternativ också men lite märkligt sammanträffande att det skulle vara just i min stad som är en mindre stad. 
  • burleskburkläsk
    Anonym (Tågresan) skrev 2025-07-27 16:13:11 följande:
    Ja det är såklart ett alternativ också men lite märkligt sammanträffande att det skulle vara just i min stad som är en mindre stad. 
    Eftersom han inget nämnde när du frågade honom så har han ju träffat nån annan...och eftersom han ljuger om det så kommer han att ljuga om mer...
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Anonym (Asdfg)
    Anonym (Tågresan) skrev 2025-07-27 15:24:22 följande:
    Kille ljuger om vart han varit

Har ett tag haft kontakt med en kille från en dejtingsajt. Igår på Snapchat kartan såg jag att han befann sig i samma stad som jag bor. Hans position visade att han för en timme sedan varit aktiv i centrum.

Jag höll koll och såg att han uppdaterade en gång till innan han försvann vid tågstationen och lämnade staden. Det tar ungefär 1.5 timme med tåget hit och jag tror att han var i staden runt 2 timmar. Det konstiga är att han inte hört av sig och sagt någonting eller frågat om jag vill ses.

Jag skrev sedan på kvällen och frågade kring hans dag. Han svarade att han tagit en tur med tåget idag, men ingenting om att han varit här.

Hur ska man tolka detta? Varför åka så pass långt utan att ens berätta att han varit här? Han har tidigare sagt att han inte känner någon som bor här mer än mig. Känns så konstigt allting. Nästan lite obehagligt att han varit här och spanat. 

Lika märkligt som att du spanar på honom. Ni passar ihop, lika misstänksamma. 
  • Anonym (d)
    Anonym (Asdfg) skrev 2025-07-27 16:45:05 följande:
    Lika märkligt som att du spanar på honom. Ni passar ihop, lika misstänksamma. 
    Nu har jag inte snap längre men kartan visar väl alla som har den påslagen. Hon har då inte valt att snoka specifikt på honom från början utan kan zoomat när hon såg att han var i hennes stad.
  • Anonym (Asdfg)
    Anonym (d) skrev 2025-07-27 17:06:40 följande:
    Nu har jag inte snap längre men kartan visar väl alla som har den påslagen. Hon har då inte valt att snoka specifikt på honom från början utan kan zoomat när hon såg att han var i hennes stad.
    Hon har aktivt valt att kolla var han är. Annars hade hon inte vetat. Man måste kolla i snap för att kunna se det. 
  • Anonym (d)
    Anonym (Asdfg) skrev 2025-07-27 17:15:41 följande:
    Hon har aktivt valt att kolla var han är. Annars hade hon inte vetat. Man måste kolla i snap för att kunna se det. 
    Så du menar att varje enskild person har sin egen karta? Annars behöver hon inte alls initialt valt att se just var han var.
  • Anonym (A)
    Anonym (Tågresan) skrev 2025-07-27 16:13:11 följande:
    Du tänker att han har varit där för att spionera på dig? Är han så psyko hade han nog haft koll på att inte synas på snapkartan, tror jag. Mer sannolikt att han har varit på dejt. Är ni inte exklusiva är det ju inget fel och inget han behöver berätta.
  • Anonym (Hmm..,,)

Mer märkligt att du håller koll pä honom. Det är ju verkligen stalking om någit. Ni är väl inte ens ett par? Varför skulle han berätta exakt var han varit och gjort till dig? Usch, du verkar läskig...

Lugna ner dig tycker jag

• Anonym (Tågresan)
    Jag har inte valt att se just honom. Brukar kolla kartan ibland bara för att det är kul att se vart vännerna håller hus. Ser jag tex att någon är vid biografen, så hör jag inte av mig såklart. Eftersom han var så nära mig på kartan så var det omöjligt att inte se. 
  • Anonym (Asdfg)
    Anonym (Tågresan) skrev 2025-07-27 18:17:34 följande:
    Jag har inte valt att se just honom. Brukar kolla kartan ibland bara för att det är kul att se vart vännerna håller hus. Ser jag tex att någon är vid biografen, så hör jag inte av mig såklart. Eftersom han var så nära mig på kartan så var det omöjligt att inte se. 
    Visst, vi säger så. 
  • Anonym (Tågresan)
    Anonym (Asdfg) skrev 2025-07-27 18:20:21 följande:
    Visst, vi säger så. 
    Varför skulle jag ens kolla på kartan efter honom? Han bor som sagt 1,5 timme bort med tåg. 
  • Anonym (A)
    Jag använder inte snap så mycket men mina tonåringar gör. Tror absolut att de skulle uppmärksamma om någon reste till vår stad utan att stalka. De går in för att kolla vars familj och kompisar är.
  • Anonym (Asdfg)
    Anonym (Tågresan) skrev 2025-07-27 18:37:03 följande:
    Varför skulle jag ens kolla på kartan efter honom? Han bor som sagt 1,5 timme bort med tåg. 
    Ja, varför gjorde du det?
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Asdfg) skrev 2025-07-27 18:20:21 följande:
    Visst, vi säger så. 
    Ta reda på hur appen fungerar istället. Du öppnar kartan och ser då alla dina vänner som valt att dela sin position. 
  • Anonym (Alternativ)

Var kanske där för att han var nyfiken på var du bor och hur det ser ut?
    Kanske planerar ha en dejt med dig i närheten?

Han ljög ju åtminstone inte om att han åkt en tur med tåget. Han berättade bara inte mer än så, kanske väntade att du skulle fråga mer ingående?

Jag antar att ni aldrig träffats? I så fall verkar han vilja va i din närhet, men fegade kanske ut när det väl gällde?

• Anonym (Hon Solo)

Jag bor i en stad.

Grannstaden är skitmysig men där bor också ett par vänner. Ibland vill jag bara gå runt där och vara för mig själv och shoppa och göra ärenden, och då berättar jag inte det för dem för jag vet att de skulle bli besvikna att jag inte ville ses.

Ibland vill man bara gå runt själv och inte behöva rätta sig efter någon annans vilja eller diet eller ekonomiska ramar en dag.

• Anonym (Asdfg)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-07-28 12:56:32 följande:
    Ta reda på hur appen fungerar istället. Du öppnar kartan och ser då alla dina vänner som valt att dela sin position. 
    Precis när han var i närheten av TS? Jo, men det låter troligt. Absolut. 
  • Anonym (Di)

Hade han haft nått att dölja hade han inte haft den fuktionen på och inte sagt att han åkt tåg ens. 

Fråga var han åkte? Så är problemet löst.

Svar på tråden Kille ljuger om vart han varit