• Anonym (Jd)

Hjälp! 50 års present

Världens bästa man fyller snart 50. Dessvärre råkar det sammanfalla med att jag, kvinnan i hans liv har hamnat i förklimakteriet. Huvudet känns helt tomt och inspirationslöst. Vi har redan en resa bokad när han fyller år. Vill så gärna komma på något bra.
    Hur har ni firat era partners?

• Svar på tråden Hjälp! 50 års present
  • Lynx123

En kul utflykt eller upplevelse på resan, kanske? Konsertbiljetter till hans favorit när ni kommer hem?

• Anonym (Man 50)

planera en dag för honom utifrån enbart det han tycker är roligt. Inte vad du tycker är roligt. Kontakta sedan alla hans vänner han genuint gillar  och berätta om din dag, så att de kan möta upp där de känner att de passar in. Låt hans intressen och vänner styra dagen efter det och var nyfiken på honom och hans liv. Ta del av det. Att få en sådan dag överträffar alla saker man kan få. 

• Anonym (A)

Har ni redan en resa inbokad så känns kanske en upplevelse lite kaka på kaka.

Finns det inget dyrt som han vill ha men inte skulle unna sig? Någon teknikpryl kanske? 

• Anonym (E)

Jag skulle försöka hitta något som skulle kunna användas under resan, tex solglasögon, en fin bok om staden ni ska till, ny resväska/kabinväska, plånbok med rfid skydd, mm

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Mia)

Fyllde nyss 50 och önskade mig en överraskingsfest...  

Nej men lite jobbigt kanske men ändå en tanke - hur ofta träffar han sina kompisar? kanske värt att styra upp en sådan kväll? 

Jag är också en naturmänniska och önskade även av mina tonåringar en heldag planerad av dem i skogen. Mina barn suckade och köpte legoblommor.

• Anonym (Fredde)

Det här var visserligen en present till en kvinna men tja även män kan uppskatta det.
    Min svägerska fick som 40-årspresent av sin man en flaska fin och dyr parfym (önskad!) men också en kur(heter det så?) tandblekning hos sin tandläkare. En proffsblekning alltså. Hon hade pratat om det vid något tillfälle men tyckt att det var dyrt. Det var succé och gjorde mycket för hennes utseende. Hon blev markant yngre och fräschare.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Hm)
    Sumprunkare skrev 2025-07-28 13:30:41 följande:

Köp en plats på ett privat äldreboende inför framtiden. Slå in köpebevis och kvitto i ett vackert kuvert. 

Inget bra förslag.
  • Anonym (50+)

Så glad att jag slapp något firande är jag blev 50.
    Min särbo blev överlycklig över en grillmiddag i mars och blommor i vas.
    50 är ju bara en ytterligare födelsedagi livet.
    Alla fyller ju år en gång om året.... tills man sluttar fylla år-

• Anonym (Hej)

Köp en näshårstrimmer. Det är alltid uppskattat.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Hjälp! 50 års present