• Anonym (Johan N)

Facebook konto stängt-admin för en grupp

Halloj ! Jag har råkat ut för något mycket märkligt, mitt FB konto har blivit stängt, varför vet jag inte. Problemet är att jag är ADMIN i en grupp också, så den kommer jag ej åt. Finns en moderator där men den person är inte aktiv. På detta har jag två frågor, om någon vet.

1. Vad händer om moderatorn går ur gruppen, den kan ju tydligen inte göra någon annan till admin. Men kan någon annan bli admin då ? Det var så jag blev själv admin i gruppen, fanns ingen så jag "tog över rollen" så att säga. Men det är ju ett tag sen, vet inte om det är lika lätt nu för någon att bli admin.

2. Hur får man tillbaks sitt konto ? Det roliga är att jag gjorde ett nytt i samma namn och skrev till FB om detta, vad händer då ? Joo då blir det nya kontot också stängt, helt sinnessjukt ! {#emotions_dlg.djavulsk}

• Svar på tråden Facebook konto stängt-admin för en grupp
  • molly50

Du måste ju ha gjort något som har brutit mot FB:s regler. Annars så stänger de inte bara ner kontot så där.
    Jag trior att det enda du kan göra är att ta kontakt med dem och ifrågasätta varför de har stängt ner ditt konto och fråga om de kan öppna det igen.

• Virriga Vera

Mitt konto blev stängt en gång, jag mailade Fb, fick instruktioner vad som behövdes för att öppna upp det igen. Det tog några dagar så var det fixat.

• Anonym (Johan N)
    Virriga Vera skrev 2025-07-30 18:54:44 följande:

Mitt konto blev stängt en gång, jag mailade Fb, fick instruktioner vad som behövdes för att öppna upp det igen. Det tog några dagar så var det fixat.

Hur mailade du då, till vilken adress ?
  • Anonym (Johan N)
    molly50 skrev 2025-07-30 18:42:37 följande:

Du måste ju ha gjort något som har brutit mot FB:s regler. Annars så stänger de inte bara ner kontot så där.
    Jag trior att det enda du kan göra är att ta kontakt med dem och ifrågasätta varför de har stängt ner ditt konto och fråga om de kan öppna det igen.

Det enda jag vet är att gruppen har fått några varningar, men då borde väl gruppen stängas hellre än mitt konto ?!?
  • molly50
    Anonym (Johan N) skrev 2025-07-30 19:01:18 följande:
    Det enda jag vet är att gruppen har fått några varningar, men då borde väl gruppen stängas hellre än mitt konto ?!?
    Ja,så borde det ju vara. 
  • Anonym (W)
    Anonym (Johan N) skrev 2025-07-30 19:01:18 följande:
    molly50 skrev 2025-07-30 19:51:43 följande:
    Ja,så borde det ju vara. 

Inte nödvändigtvis. Om du som ansvarig för gruppen underlåtit att hörsamma varningarna kan gruppansvarig definitivt stängas av då du inte hörsammat varningarna. Det gäller dig som privatperson och inte bara som gruppledare. Har hört att de kan vara väldigt kinkiga med att öppna stängda konton. Vet tyvärr inte vart du ska vända dig. 
  • Anonym (Johan N)
    Anonym (W) skrev 2025-07-30 20:56:05 följande:
    molly50 skrev 2025-07-30 19:51:43 följande:
    Ja,så borde det ju vara. 

Inte nödvändigtvis. Om du som ansvarig för gruppen underlåtit att hörsamma varningarna kan gruppansvarig definitivt stängas av då du inte hörsammat varningarna. Det gäller dig som privatperson och inte bara som gruppledare. Har hört att de kan vara väldigt kinkiga med att öppna stängda konton. Vet tyvärr inte vart du ska vända dig. 
    Ok. Men jag gjorde ett nytt konto för någon dag sen för att skriva till FB, men det blev också stängt såg jag idag. Jag hade samma namn. Kan det namnet vara bannat nu ? Mycket märkligt. Skrikandes
  • Virriga Vera
    Anonym (Johan N) skrev 2025-07-30 18:59:53 följande:
    Hur mailade du då, till vilken adress ?
    Nu är det några år sedan, men hittade detta på google.
    Hur kontaktar jag Facebook när de har stängt av mitt konto?
    disabled@fb.com : Kontakta den här e-postadressen om du behöver hjälp med att återställa inaktiverade eller hackade konton, hjälp med lösenordsåterställning eller problem med sidinkomst. appeals@fb.com: Kontakta den här e-postadressen om du behöver hjälp med att överklaga avstängda konton eller åtgärda blockerat eller borttaget innehåll.8 jan. 2024
  • Anonym (Johan N)
    Virriga Vera skrev 2025-07-30 22:28:40 följande:
    Nu är det några år sedan, men hittade detta på google.
    Hur kontaktar jag Facebook när de har stängt av mitt konto?
    [email protected] : Kontakta den här e-postadressen om du behöver hjälp med att återställa inaktiverade eller hackade konton, hjälp med lösenordsåterställning eller problem med sidinkomst. [email protected]: Kontakta den här e-postadressen om du behöver hjälp med att överklaga avstängda konton eller åtgärda blockerat eller borttaget innehåll.8 jan. 2024
    Skrev du på svenska eller engelska då ?
  • Virriga Vera
    Anonym (Johan N) skrev 2025-07-31 00:17:21 följande:
    Skrev du på svenska eller engelska då ?
    Det kommer jag inte ihåg, men mest troligt på engelska.
  • Anonym (Johan N)
    Virriga Vera skrev 2025-07-31 07:25:58 följande:
    Det kommer jag inte ihåg, men mest troligt på engelska.
    Hur lång tid tog det innan du fick svar ? Nu är det en vecka sen jag skrev till dom och inget har hänt...
Svar på tråden Facebook konto stängt-admin för en grupp