• Sara1998

Extrema cravings

Hej! 

Är just nu gravid med första barnet, har bf i början av december och är just nu i vecka 23 (22+1).

Har under den första tiden känt mig ganska normal, om det finns något som heter det, har jobbat, tränat, åkt utomlands, träffat vänner och gjort i princip allt som jag gjorde innan graviditeten. Men på de senaste två-tre veckorna har jag verkligen mått dåligt, har varit arg, ledsen, orolig, och framför allt så sjukligt trött, har haft noll ork. Har semester nu i två veckor till men är lite orolig för att jag inte ska orka gå tillbaka till jobbet, älskar mitt jobb och vill verkligen inte bli sjukskriven eller liknande. 

Har också utvecklat galna cravings för saker jag inte vanligtvis är så förtjust i, några favoriter just nu är jordnötssmör, skorpor, tranbärsdricka och såna maoam kastanjer med surt pulver i. Och vissa saker som jag brukar älska har jag börjat hata, kan inte äta rött kött, kan inte ens vara i köket när min man gör matlådor, och är nära på att spy varje gång jag känner lukten av de flesta kokta grönsaker, har också otroligt svårt för att hälsa på mina föräldrar, då de bor nära havet och den lukten får mig att kvälja så det har fått bli de som kommer på besök. 

Har någon av er upplevt liknande problem, och isåfall vad har hjälpt? Är så trött på att gå runt och känna mig som en zombie, tacksam för svar!

Svar på tråden Extrema cravings