• Anonym (Pilla)

Könsvårtor!!!

Jag är så rädda att jag har fått könsvårtor, jag kan känna två typ vårtor/finnar, en på vardera blygdläpp om jag kliar med fingrarna. Men de gör inte ont och ser inte ut som vårtor utan de syns inte ens annat än en mindre förhöjning av huden. De ser mer ut som en liten fettcell bara att de känns hårdare när jag kliar.

Jag har haft dom länge men ska inte könsvårtor försvinna efter ett litet tag? Om det hade varit vanliga finnar skulle de ju ha försvunnit efter några dagar..

Jag rakar mig med hyvel så det kanske kan påverka.

• Svar på tråden Könsvårtor!!!
  • Anonym (C-C)

Svårt att säga något utan bild.

• Lynx123

Boka tid hos gyn för att vara på den säkra sidan - här kan ingen ställa diagnos.

• Anonym (Samma)

Jag fick också sånna vårtor, tog lite huskurshjälp innan. Då kunde man se om de var en vårta eller inte. och de var det. Så jag tog hjälp av en läkare online som skrev ut wartex, jag tror det hette så.

• Anonym (Pilla)
    Anonym (Samma) skrev 2025-08-02 14:34:05 följande:

Jag fick också sånna vårtor, tog lite huskurshjälp innan. Då kunde man se om de var en vårta eller inte. och de var det. Så jag tog hjälp av en läkare online som skrev ut wartex, jag tror det hette så.

Vad för sorts huskurer gjorde du?
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Pilla) skrev 2025-08-02 17:24:58 följande:
    Vad för sorts huskurer gjorde du?
    Oj jag tror det var någon som innehöll ättika? Svet som fan gjorde det! Så jag fick ta bort det innan jag var klar med kuren. testade även någon med citron vill jag minnas. Vilket som så kommer vårtan bli mycket mer framträdande om det är en vårta. Aldrig att jag skulle gå till en läkare och visa muttan (dåliga erfarenhete). så mitt starkaste tips är att kolla med kry, doktor.se eller liknande. efter jag använt krämen, som också gjorde lite ont. Så dök det upp några till som sen försvann med krämen. Idag 3 år senare har jag inte haft några återkommande problem
  • Anonym (Pilla)
    Anonym (Samma) skrev 2025-08-02 20:02:38 följande:
    Oj jag tror det var någon som innehöll ättika? Svet som fan gjorde det! Så jag fick ta bort det innan jag var klar med kuren. testade även någon med citron vill jag minnas. Vilket som så kommer vårtan bli mycket mer framträdande om det är en vårta. Aldrig att jag skulle gå till en läkare och visa muttan (dåliga erfarenhete). så mitt starkaste tips är att kolla med kry, doktor.se eller liknande. efter jag använt krämen, som också gjorde lite ont. Så dök det upp några till som sen försvann med krämen. Idag 3 år senare har jag inte haft några återkommande problem
    Tack för svar
  • Lynx123
    Anonym (Samma) skrev 2025-08-02 20:02:38 följande:
    Om du vill riskera din egen hälsa genom att inte gå till gynekolog så är det såklart ditt personliga val. Se dock bara till att alltid använda kondom med dina partners, och INGA fingrar eller annat därnere för om det är kondylom du har så är det smittsamt och kan leda till cancer.
Svar på tråden Könsvårtor!!!