• LenaLotta

Drånkar

Jag såg någon här som sytt egna drånkar och nu hittar jag givetvis inte tråde. Någon som har beskrivning på hur man gör drånkar? Eller i alla fall någon bild för inspiration... Tack!

• Svar på tråden Drånkar
  • Danbala

VAD är en drånk!?

Aldrig hört talas om öht!

• Sammet

Danbala: Ett velourdjur som ser ut som en dinosaurie, brukar väl kallas Kärleksdronk

• Sammet

Ok, inte riktigt rätt, men lite

• Danbala

Aaah, sökning på google på "dronkar" gav fler resultat, ja. Tack!

*lätt förvirrad*

• LenaLotta

Inte meningen att stava fel.... Tyckte det såg bra ut med å!

• Danbala

LenaLotta:

Jag tyckte också det såg minst lika rimligt ut som "dronkar" gör, det blev bara jäkligt hemligt eftersom det inte fanns något på google om det!

• sweetpea

Kärleksdronken är dronken som har ett hjärta hängande om halsen. Det finns olika sorter - älgdronkar, t.ex!

Det allra bästa är att köpa mönster från Kalikå - vill man göra flera saker köper man hela boken (den mest sönderbläddrade boken på syslöjden i skolan).

• LenaLotta

Sweetpea: Bok? Vad heter den? Visste inte ens att det fanns!

• Sammet

Jag stod och bläddrade i boken på biblan förut, tror den heter Kalikåfigurer eller liknande. Kalikå står iallafall tydligt på ryggen av boken som är ganska tunn och ljusgul... tror jag.
    Det finns också Jing Jang-figurer som liknar kalikå, tror det ska finnas bok med dem med.

• sweetpea

På min tid var den blå, men det ju 15 år sen, så den kan nog vara gul nuförtiden. Finns på biblioteket eller i Kalikå-butiken.

• Sammet

Hahaha ...eller så har jag kort färgminne...

• LottaS74

Biblioteket har böcker från Kalikå med mönster i . Sök på ex " Kalle K och andra varelser du kan sy" av Åke Cederholm. Annars så säljer de färdiga mönster för ca 12 kr på kalikå och tygkitt med de tyg som du behöver. Just de där tygerna som de använder brukar kosta ca 300 sek/m.

• Nifelheim

Ngn som vet om Jing o Jang mönstren finns att få tag på? Hade dem på syslöjden i skolan och gillade dem. Har nog sytt det mesta ur Kalikå/Kalle K böckerna...

Svar på tråden Drånkar