Systern
Hej![ ] Jag har i väldigt många år saknat en familj. Efter att mina föräldrar gått bort och jag separerat så har jag en dotter på 14 år, varannan vecka.
Jag har en äldre syster som tyvärr inte känns som min familj. Vi träffas såklart på julafton och födelsedagar. Men det är något ändå som gör att det inte känns bra. Som att hon har fullt upp med sitt....
Den här sommaren har jag stukat foten, ramlat och slagit armen.
När hon meddelade via sms att hon kommit hem från campingtrippen och frågade ifall jag börjat om och jobba, svarade jag som det var att jag var hemma pga jag stukat foten, ramlat och gjort illa armen, så beklagade hon och sa att jag skulle höra av mig ifall jag behövde hjälp.
Det jag kan tycka känns så tomt en sådanhär gång är att hon inte, på riktigt är intresserad av hur det har gått för mig.
När jag vet hur jag hade reagerat om det varit tvärtom. Jag hade ringt direkt om jag vetat att hon är lika ensam som jag är och frågat hur det gått.
Då hade jag dessutom velat inkludera henne mer. Ja, ursäkta gnället....
Min farhåga nu är att hon om några dagar säkerligen kommer att fråga via sms hur det är och kanske dessutom klicka dit ett hjärta....Dessa jäkla ❤️-emojis dom är så lätta att skicka🤔
Tack för att jag fick kräkas lite🥴