Störande grannar
Jag har bott i min lägenhet i ett år nu. Och jag har börjat störa mig nåt så fruktansvärt på grannarna ovanför mig. Det bor en äldre dam ovanför (runt 80 år) men en yngre man (runt 65 år), och som får besök av en annan man på runt 48 år som är bror till 65 åringen, och som kallar damen för ?morsan?, men 65 åringen kallar damen för hennes namn? så nån form av familj? men jaja! Den här 48 åringen besöker dessa två flera ggr i veckan, och varenda gång det är sol, och i stort sätt varje helg. Och dom sitter ta mig tusan och kacklar på balkongen hela dagarna och bara super. Och dom pratar så himla högt så det går inte att undgå att höra på all skit dom snackar om. Förra sommaren brydde jag mig inte så mycket för då trodde jag mest det var tillfälliga besök och att dom festade till det lite. Och det är väl trevligt med glada grannar!
Men denna sommaren håller jag på att bli tokig. Dom har bokstavligen kacklat hål i mitt huvud på allt strunt dom snackar om, allt skvaller, alla problem och alla tjejer dom tänder på och åsikter om ditt och datt.
Dom har även pratat om mig vid några tillfällen. Men dom har väl varit för fulla så dom inte fattar hur satans högt dom pratar eller tillräckligt smarta att kanske tänka att jag sitter UNDER dom och hör vartenda ord!
48 åringen har nämnt att jag är snygg, och dom har även diskuterat om jag bor ensam eller har en kille och att jag har barn m.m. Jag tycker det är äckligt. Och jag vill inte heller höra om vad dom gillar för tjejer. det är bara hela deras snack, sättet dom pratar på. Och att dom alltid ska dricka. Jag vet så himla mycket om dom, saker jag inte vill veta, för dom pratar konstant. 48 åringen åker till dom för att kunna dricka och att han undanhåller det för sin tjej som inte har nån aning om att han vill bli berusad och kan fly till dom För att bli full. Och att han drack såååå mycket förr innan han träffade henne men det går ju inte nu när han ska vara normal inför henne. Detta har han berättat till 65 åringen, och jag sitter där under och dricker en kopp kaffe i solen och bara blir tvungen till att lyssna på skiten.
Tänk er ett gäng fulla män som pratar högt och är berusade. Detta får jag höra på nästan varje dag.
Jag är tyvärr ingen sån person som kan med och säga till. Vad säger man ens? Kan ni sluta sitta och prata på eran balkong? Kan ni sluta supa ner er hela tiden?
Dom har ju rätt till att sitta där och dricka. Men vart går gränsen till när det är för mycket?