• Anonym (Orolig)

Orolig för svagt test

Hej, behöver verlkligen någons hjälp, skulle vara snällt om nån svarar!

Skulle haft mens för 3 dagar sedan som inte kom. Plussade dagen innan BIM på både rfsu test och clearblue. 

Jag har läst mycket på olika forum och ser att många som är i samma cykeldag som mig fått mycket starkare plus

Tycker liksom inte att mina plus stegrar så mycket och blir starkare, har testat varje dag 

I många trådar ser jag att det tyvärr kan vara lika med missfall :( 

Någon som haft lika svagt plus som mig och hur gick det med den graviditeten? 

• Svar på tråden Orolig för svagt test
  • Anonym (Fx)

Det är inte svagt! Det är viktigt att veta att urinstivkor inte mäter några nivåer utan bara visar om det finns hcg i urinen eller inte. Lika starka streck på två stickor kan skilja mycket i hcg i blodet. 

Det är mycket vanligare att det går bra än att det inre gör det ❤️

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Fx) skrev 2025-08-03 07:26:01 följande:

Det är inte svagt! Det är viktigt att veta att urinstivkor inte mäter några nivåer utan bara visar om det finns hcg i urinen eller inte. Lika starka streck på två stickor kan skilja mycket i hcg i blodet. 

Det är mycket vanligare att det går bra än att det inre gör det ❤️

Tack så jättemycket för svar! ❤️
  • Anonym (M)

Nu har du ju bara en bild så blir lite svårt att avgöra hur stegringen ser ut! Men jag tycker verkligen inte att sträcket på bilden är svagt!! 🥰

• Anonym (Orolig)
    Anonym (M) skrev 2025-08-03 09:11:13 följande:

Nu har du ju bara en bild så blir lite svårt att avgöra hur stegringen ser ut! Men jag tycker verkligen inte att sträcket på bilden är svagt!! 🥰

Tack så mycket för svar 🥰
    Här är en bild på hur det ser ut i ett annat ljus:
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (M) skrev 2025-08-03 09:11:13 följande:

För att se stegringen - här är en bild från BIM
  • Anonym (M)
    Anonym (Orolig) skrev 2025-08-03 09:33:26 följande:

För att se stegringen - här är en bild från BIM
    Jag tycker det ser ut som en bra stegring!! 😊 mina erfarenheter är att rfsu testerna inte är lika "snabba och starka" som jag upplever att clear blue testerna är. Jag tror inte ens jag han får ett jättestarkt sträck på rfsu innan jag slutade testa! 
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (M) skrev 2025-08-03 10:41:59 följande:
    Jag tycker det ser ut som en bra stegring!! 😊 mina erfarenheter är att rfsu testerna inte är lika "snabba och starka" som jag upplever att clear blue testerna är. Jag tror inte ens jag han får ett jättestarkt sträck på rfsu innan jag slutade testa! 
    Okej, tack för att du delar med dig! Att höra det lugnar mig en del 😊
  • Sovsecken

Jag upplevde också mina test som svaga första gången jag testade positivt. Jag tog totalt 4 test innan jag kunde andas ut bim, bim+3, bim+4(veckoindikator) och bim + 11 (veckoindikator). Jag tror media och foton har skapat en bild av att strecken ska vara identiskt starka redan på bim. Sen att de flesta inte testar dig direkt på bim utan oftare någon gång under 1-2 veckor efter.

Så andas ut och lita på att för tillfället är du gravid och att bergochdalbanan bara har börjat.

• Anonym (Fx)
    Sovsecken skrev 2025-08-03 16:25:48 följande:

Jag upplevde också mina test som svaga första gången jag testade positivt. Jag tog totalt 4 test innan jag kunde andas ut bim, bim+3, bim+4(veckoindikator) och bim + 11 (veckoindikator). Jag tror media och foton har skapat en bild av att strecken ska vara identiskt starka redan på bim. Sen att de flesta inte testar dig direkt på bim utan oftare någon gång under 1-2 veckor efter.

Så andas ut och lita på att för tillfället är du gravid och att bergochdalbanan bara har börjat.

Helt klart! och sen kan bim skilja en vecka från ägglossning beroende på person. En del får mens 9 dagar efter ägglossning och andra 16 🙈 De som har åt det kortare hållet kommer inte ha lika starka på bim som någon som har åt det längre hållet 🤗
  • Anonym (Orolig)
    Sovsecken skrev 2025-08-03 16:25:48 följande:

Känns skönt att höra, tack för att du delar med dig! 😊
Svar på tråden Orolig för svagt test