• Anonym (Mamman)

Mjuka byxor ADHD autism

Är det någon som har ett bra förslag på mjuka byxor som passar en känslig kille? ger snart upp han vill ha ett par som vi hittade på Lindex, inga sömmar mjuka men han har växt ur den storleken. Har ADHD och autism och är väldigt känslig för lappar resår etc.ålder 10.
    tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Mjuka byxor ADHD autism
  • Jimmy75

Kan inte personal på Lindex vara till hjälp att hitta liknande om de får veta vad han klarade ha innan de blev för små? Inte för att de är experter på NPF men tänker att de kan sitt klädessortiment och därav kanske kan hitta bra förslag.

• felicityporter

Jag håller med Jimmy och tycker du ska be personalen om hjälp att hitta liknande byxor han kommer gilla. Även om de inte kan ett skvatt om funktionshinder är de ofta jätteduktiga på att förstå vilka sorts byxor du/han är ute efter och kommer med stor sannolikhet anstränga sig för att hitta minst ett par som passar era krav. ☺️

• bubbelvattnet

Osäker på exakt om detta är vad du letat efter men min kompis kille föreslår att testa hängslen, då kan man ha hur lösa byxor som helst! 

Annars är ett tips att ställa frågan i gruppen pinkroom (eller specifik npf-relaterad grupp) på Facebook 

• Spucks

Mitt barn har länge haft enbart mjukisbyxor. De enkla från H&M - har ni testat det?

Svar på tråden Mjuka byxor ADHD autism