• Rakel82

Att inte känna "pirr"

Jag har träffat en kille sen 2år tillbaka. 
    Vi är mera än kompisar men inte ihop.
    Och tycker vi är mera än kk, för vi umgås, hittar på saker, umgås i flera dagar. 
    Bor dock inte i samma stad. 

Kan säga att det har varit kaos i hans liv.
    Så är mycket stress omkring honom, mycket att ta sig igenom. 

Han säger att han gillar att umgås med mig, har roligt med mig, tycker så mycket om mig, att jag är tjejen han vill ha och behöver i sitt liv. Men!!! Han känner inte det där " pirret " 
    Vi försöker å tar det lugnt för att se vad som händer med oss. 

Men hur ska man tolka det?
    För han vet inget säger han 
    Jag blir bara ledsen, biter ihop och hoppas.

• Svar på tråden Att inte känna "pirr"
  • 567890

Han säger precis som det är, han är inte kär. Att inte känna pirr betyder att han gillar dig som person, precis som han gillar att umgås med sina kompisar, men han är inte kär i dig.

Om du känner mer och hoppas att han ska ändra sig tror jag att du hellre ska dra dig ur och ge det tid, kanske han upptäcker att han egentligen vill mer eller så hittar han en annan KK. Det är många som är KK som gör mer än bara har sex, däremot är de överrens om att de inte är ett par (vilket ni också verkar vara?).

Min erfarenhet är att man ska ta hans uttalande på allvar, han vill inte mer än det ni har idag och kommer inte ändra sig.

• Xaiphodius
    Rakel82 skrev 2025-08-04 09:29:30 följande:
    Att inte känna "pirr"

Och tycker vi är mera än kk, för vi umgås, hittar på saker, umgås i flera dagar. 

Han säger att han gillar att umgås med mig, har roligt med mig, tycker så mycket om mig, att jag är tjejen han vill ha och behöver i sitt liv. Men!!! Han känner inte det där " pirret " 

Jag förstår att det känns jobbigt att hamna i den här situationen, men utifrån hur han uttrycker sig låter det inte som att han vill samma sak som du. När någon säger att de tycker mycket om en men ändå saknar 'pirret', brukar det betyda att de inte ser en framtid tillsammans på det sätt du hoppas. Jag tror tyvärr inte det finns något att vänta på här, och risken är att du bara blir mer sårad om du stannar kvar i det.
  • Lynx123

Förstår att du blir sårad. Han är dock rätt tydlig med att han inte är kär i dig så jag skulle nog sluta plåga mig själv om jag var du.

• Rakel82
    567890 skrev 2025-08-04 09:34:58 följande:

Han säger precis som det är, han är inte kär. Att inte känna pirr betyder att han gillar dig som person, precis som han gillar att umgås med sina kompisar, men han är inte kär i dig.

Om du känner mer och hoppas att han ska ändra sig tror jag att du hellre ska dra dig ur och ge det tid, kanske han upptäcker att han egentligen vill mer eller så hittar han en annan KK. Det är många som är KK som gör mer än bara har sex, däremot är de överrens om att de inte är ett par (vilket ni också verkar vara?).

Min erfarenhet är att man ska ta hans uttalande på allvar, han vill inte mer än det ni har idag och kommer inte ändra sig.

Det vi är/var överens om är vi skulle fortsätta och se vad som händer... Då iallafall, nu vet jag ingenting.

Det är kaos i hela mig. 
  • Rakel82
    Xaiphodius skrev 2025-08-04 09:50:43 följande:
    Jag förstår att det känns jobbigt att hamna i den här situationen, men utifrån hur han uttrycker sig låter det inte som att han vill samma sak som du. När någon säger att de tycker mycket om en men ändå saknar 'pirret', brukar det betyda att de inte ser en framtid tillsammans på det sätt du hoppas. Jag tror tyvärr inte det finns något att vänta på här, och risken är att du bara blir mer sårad om du stannar kvar i det.
    Verkligen kaos inom mig.. 
    Jag lever på hoppet just nu, även om det känns hopplöst.
    Men jag kan inte bryta, går inte, vill inte heller konstigt nog.
    Jag är hopplöst kär i den karl. Och det gör ont.
  • En glad tjej
    Rakel82 skrev 2025-08-04 09:29:30 följande:
    Att inte känna "pirr"

Han är inte kär och kommer inte bli! Efter två år vet man rimligtvis vad man känner för någon. Bit inte ihop och hoppas, det kommer inte bli något mer mellan er! 
  • Xaiphodius
    Rakel82 skrev 2025-08-04 10:14:03 följande:
    Jag förstår att det känns omöjligt just nu, men det är precis därför du behöver sätta en gräns för dig själv. Att leva på hoppet när den andra personen inte är på samma nivå kommer bara sluta med att du mår sämre. Det är inget någon annan kan fixa åt dig, utan något du själv behöver inse och agera på när du är redo.
  • 567890
    Rakel82 skrev 2025-08-04 10:14:03 följande:
    Den här mannen borde bryta med dig om han brydde sig om dig. 

Han är inte kär i dig, han får sex och trevligt sällskap medans hans andra liv är kaos, du är en tillflykt där han får paus men han skulle inte välja dig om någon annan bättre kom.
  • Lynx123

Men älskar du inte dig själv också? Vill du inte ha ett värdefullt liv? Förstår verkligen att du är kär men det är väl ännu värre att slösa bort din tid på jorden med självplågeri?

• Anonym (s)

Det är risken med KK, någon kan bli kär och då ska man avsluta. Två år in i något är det ingen ide att hoppas på kärlek.

Svar på tråden Att inte känna "pirr"