• Anonym (Mor)

Överraska med shopping resa

Sonen älskar att gå i butiker och handla. Men drömmen är att åka på en riktig shopping resa. Har försökt leta men finner ingen som passar oss. Det han vill är att bara vara borta kanske max 3 nätter, shoppa dyrare märken (han jobbar och sparat ihop själv så det är bra), men vill även kunna köpa/kolla på "fejkade" kläder på typ marknader osv. Typ lite som man kan göra i Turkiet har jag hört. 
    Men vart reser man då? 
    Tänker kanske någon här har lite tips hur man tänker för boka denna i överraskning till han. Fick lägga det anonymt då han söker sönder efter liknande nu 😝

• Svar på tråden Överraska med shopping resa
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Mor) skrev 2025-08-05 06:45:02 följande:
    Överraska med shopping resa

Sonen älskar att gå i butiker och handla. Men drömmen är att åka på en riktig shopping resa. Har försökt leta men finner ingen som passar oss. Det han vill är att bara vara borta kanske max 3 nätter, shoppa dyrare märken (han jobbar och sparat ihop själv så det är bra), men vill även kunna köpa/kolla på "fejkade" kläder på typ marknader osv. Typ lite som man kan göra i Turkiet har jag hört. 
    Men vart reser man då? 
    Tänker kanske någon här har lite tips hur man tänker för boka denna i överraskning till han. Fick lägga det anonymt då han söker sönder efter liknande nu 😝

Skulle helt enkelt inte stödja fejk-industrin. Kolla upp fina vintage-butiker och fina mid-range märken istället om han vill kolla på lite billigare saker med.
  • Anonym (Mor)
    Anonym (Jenny) skrev 2025-08-05 07:30:35 följande:
    Skulle helt enkelt inte stödja fejk-industrin. Kolla upp fina vintage-butiker och fina mid-range märken istället om han vill kolla på lite billigare saker med.
    Dåligt formulerad inser jag nu. Inte fejk märken utan vanliga butiker så som dem brukar ha på marknader. 
  • Anonym (Mor)
    Anonym (J) skrev 2025-08-05 06:55:46 följande:

London, Berlin

Tack. Hört det är krångligt att ta sig till England nu. Kanske värt kolla upp om det verkligen är så. 
  • Anonym (T)

Flyga utomlands för att handla kläder. Ja, ni verkar inte bry er om miljön, precis. 

• Anonym (J)
    Anonym (Mor) skrev 2025-08-05 10:13:56 följande:
    Tack. Hört det är krångligt att ta sig till England nu. Kanske värt kolla upp om det verkligen är så. 
    Du behöver söka visum. Går enkelt via en hemsida
  • Anonym (rr)

Ullared, man kan bo över där också.

• Häegertz

Så flyga utomlands för att köpa en massa saker som inte kommer att användas ett halvår senare. Det finns väl betydligt bättre saker att göra för pengarna, om än inte lika dopaminframkallande? 

Kolla Story of stuff innan du beställer resan, det kan öppna för nya tankar. 

• beli
    Häegertz skrev 2025-08-05 14:23:31 följande:

Så flyga utomlands för att köpa en massa saker som inte kommer att användas ett halvår senare. Det finns väl betydligt bättre saker att göra för pengarna, om än inte lika dopaminframkallande? 

Kolla Story of stuff innan du beställer resan, det kan öppna för nya tankar. 

Jäklar, vad bra. Hade inte tänkt se hela videon, men både hon och illustrationerna var så pedagogiska och intressanta att jag såg hela ändå.

Senaste året har jag levt mycket billigare pga sjukskrivning, och vilken ögonöppnare det har varit för mig som ändå länge har sopsorterat och köpt secondhand. Det kräver verkligen att man är motiverad och tänker till, men det är fullt möjligt att dra ner märkbart på sin konsumtion.

Om jag nu ska svara TS: Kan ni helt enkelt göra er shoppingresa till en tågresa inom Sverige där ni fyndar vintage och secondhand?
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Mor) skrev 2025-08-05 10:13:16 följande:
    Dåligt formulerad inser jag nu. Inte fejk märken utan vanliga butiker så som dem brukar ha på marknader. 
    Så vad pratar du om? Är det vanliga märken är det ju inte fejk? Är det typ fejk-Gucci handlar det om något som är brottsligt och som du inte bör stödja. 
Svar på tråden Överraska med shopping resa