Ja absolut På forum vågar folk ofta säga vad de egentligen tycker när de slipper den sociala kontrollen och kan tala fritt utan att oroa sig för vad grannen eller chefen ska tycka Jag tycker det är befriande med den öppenheten men det blir också tydligt att många inte är vana att resonera utan mest vill sätta etiketter
I verkligheten finns det oftare en vilja att hitta lösningar som alla kan leva med På nätet blir det lätt ett ständigt ställningskrig där den som ropar högst tror sig ha rätt
Något jag märker är att idéer om individens frihet och ansvar ofta får mer plats på forum än runt lunchbordet där folk gärna duckar för att slippa sticka ut Att säga att människor själva är bäst lämpade att fatta beslut om sina liv och att staten ska hålla sig borta väcker mer motstånd i vardagen än i anonyma diskussioner där fler vågar stå för det
Och vissa åsikter som är självklara för mig att man ska kunna driva företag utan att kvävas av regler eller att man ska få behålla frukten av sitt eget arbete blir ofta hårt angripna i nättrådar Men hellre ett öppet bråk än att sitta tyst och låtsas hålla med.