• Anonym (Stinki)

Luktar illa i badrum pga färg i avloppet

Vi har målat om hemma o gjort rent rollern i badrummet några gånger. Sedan dess luktar det illa och vi är helt säkra på att det är pga rengöringen av rollern.

Idag kokade jag vatten o hällde lite diskmedel i avloppet först innan jag hällde ned vattnet. Blev kanske lite bättre så här några timmar efter men allt är inte borta. 

Någon som har tips hur vi får bort lukten i avloppen? Kan bikarbonat hjälpa eller typ ättikssprit?

• Svar på tråden Luktar illa i badrum pga färg i avloppet
  • Anonym (Abc)

Jag tror inte färgen i sig luktar. Kanske att det kapslat in annat material och sen har det byggt på ytterligare.

Nu vet jag inte om ni rengjort rollern i en golvbrunn eller handfat men gör enligt nedan. Ni kan ju börja med där ni rengjorde penseln.

Kolla först och främst så golvbrunnen är nedtryckt ordentlig. Nästa steg är att kolla så det finns en tätring på utgående rör under handfatet.

Är dessa grejer ok så skulle jag ta ur insatsen på golvbrunnen och skura den.
    Sen skulle jag skura rören till handfatet. Glöm inte översvämningsskyddet också. Sitter det flexible man kan ställa längden på så bildas det ofta avlagringar.

Ta några kort på grejerna innan ni tar isär det för det kan vara lite trixigt om ni inte gjort det innan.

• Anonym (Abc)

Och gör detta när ni ha gott om tid. Inte en timma innan sänggåendet.

Svar på tråden Luktar illa i badrum pga färg i avloppet