Finast namn flicka?
Vilket namn är finast till flicka av dessa? Vet att namnen kankse inte är så populära nu bland barn .
Vad tycker du om namnen?
Vilket namn är finast till flicka av dessa? Vet att namnen kankse inte är så populära nu bland barn .
Vad tycker du om namnen?
Jag hade valt Josephine för att Alice är uttjatat och Louise är lite tråkigt. Alice har väl legat på topp tre i många år nu.
Dessutom är det kul med ett trestavigt namn nu när alla flickor har tvåstaviga namn som i 9 fall av 1 slutar på A. Kul att vara lite annorlunda tänker jag!
Louise tycker jag är det enda tänkbara.
Skulle det landa på Josefin, så stava det för guds skull såhär!
Josefin eller Louise!
Men som sagt, inte stava det Josephine
Alla tre namnen är fina klassiska (och internationella) namn.
Jag röstade på Josephine och Louise är mitt andra val. Enda felet med Alice är att det är supervanligt just nu på småflickor.
Och jag skulle valt den ursprungliga franska stavningen Josephine. Man stavar ju inte Louise som "Lois" eller Alice som "Allis".
Alla tre namnen är fina klassiska (och internationella) namn.
Jag röstade på Josephine och Louise är mitt andra val. Enda felet med Alice är att det är supervanligt just nu på småflickor.
Och jag skulle valt den ursprungliga franska stavningen Josephine. Man stavar ju inte Louise som "Lois" eller Alice som "Allis".
Louise.
Alla namnen är fina och klassiska och passar fint på en flicka idag.
Louise är fint och internationellt
Josephine är klassiskt, enda nackdelen är att långa namn får smeknamn så det kommer bli "jossan"
Alice är klassiskt och ett typiskt äldre svenskt namn som passar inhmskt och internationellt
Min röst faller på Alice för jag tycker det är finast av de tre
Alice skulle jag ha valt, även om det är ett av de vanligaste namnen på flickor just nu.
Louise är fint men jag sammankopplar det mest med typ 70-80-90-talister, alltså min egen generation. Och får jag vara motvalls vill jag säga att Josephine faktiskt är en väldigt fin stavning 😁
(Kan bero på att jag hade en Josephine och en Josefin i min klass på lågstadiet, där Josephine var den snälla och Josefin var elakare... 😆)