• Anonym (Undrande)

Känslofråga till män om avsugning

Jag har en fråga till er män

Jag tycker om att ge min partner oralsex, men inte alltid hela tiden, utan när jag är på det humöret. Behöver känna mig lite sexigare och lite mer upphetsad för att vilja det. 

Tyvärr så tycks inte min partner riktigt förstå eller kunna känna av det, för nästan varje gång vi ska ha sex vill han att jag ska ge oralt. Ofta flera ggr under akten. 

Men saken är att om man får ett könsorgan upptryckt i huvudet jämt så blir det inte heller kul, inget som känns sexigt, utan känns mer som en ?syssla? än ett nöje då. 

Jag förstår att det kan vara extremt känsligt, för det blir ju ett avvisande (om än bara just avsugningen). Och då känner jag mig plötsligt skittaskig för att jag inte vill, vilket inte heller känns kul ju, vilket sen i nästa led leder till att jag ofta gör även fast jag inte vill, bara för att jag inte vill såra hans känslor ?i onödan?, vilket såklart inte heller känns varken kul eller rätt. 

Så hur hittar man ett sätt att kommunicera det utan att avvisa?

Tankar, tips, råd?

• Svar på tråden Känslofråga till män om avsugning
  • Kanonen56

Säg "Nej, gör något annat istället." och sen föreslår du vad du nu kan tänka dig att göra tills du sen blir sugen.

• Kanonen56

När du tänker "jag vill inte göra honom ledsen". Så utgår du bara ifrån att du själv skulle reagerat om någon gjorde det. Många kvinnor tänker ofta såhär inombords och sedan tar beslut åt killen. Vilket resulterar i att killen inte lär sig. 

Ser du det ifrån den positiva sidan dock så lär det han att knulla dig. 

• Anonym (Undrande)

First off, naturligtvis får vem som helst svara. Inte bara män 🌝

Kanonen56 skrev 2025-08-07 03:37:35 följande:

När du tänker "jag vill inte göra honom ledsen". Så utgår du bara ifrån att du själv skulle reagerat om någon gjorde det. Många kvinnor tänker ofta såhär inombords och sedan tar beslut åt killen. Vilket resulterar i att killen inte lär sig. 

Ser du det ifrån den positiva sidan dock så lär det han att knulla dig. 

Nä det är ju just det, han har reagera, nästan surt t.o.m. (vilket jag tolkade som försvar för att han kände sig sårad). 
    Tror nog bara jag sa typ inte nu eller så. 

Absolut gör jag de, eller och tänker även att frekvensen talar för att han är nöjd med prestationen i alla fall 🤭

• Kanonen56
    Anonym (Undrande) skrev 2025-08-07 04:27:00 följande:

First off, naturligtvis får vem som helst svara. Inte bara män 🌝

Nä det är ju just det, han har reagera, nästan surt t.o.m. (vilket jag tolkade som försvar för att han kände sig sårad). 
    Tror nog bara jag sa typ inte nu eller så. 

Absolut gör jag de, eller och tänker även att frekvensen talar för att han är nöjd med prestationen i alla fall 🤭

Hm. Det var konstigt. Kanske blir sur eller något för att han trodde att han visste hur man ska göra och sen råkar det vara fel? 

Jasså du. Är det för att du är så jävla duktig? ;) 
  • Anonym (Undrande)
    Kanonen56 skrev 2025-08-07 04:52:06 följande:
    Hm. Det var konstigt. Kanske blir sur eller något för att han trodde att han visste hur man ska göra och sen råkar det vara fel? 

Jasså du. Är det för att du är så jävla duktig? ;) 

Blir tråkig stämning bara när man inte känner att det är riktigt okej att säga nej. (Men nej såklart inte heller tvingad till det).
    Har varit både vid ?vanlig sex? och när jag inte varit på ?sughumör?, och då har vi ändå haft sex minst en gång varje gång vi ses senaste 2 åren, bortsett från ett fåtal gånger där jag inte haft lust. Då pratar vi om kanske 6-8 träffar där minskad lust berott på mens eller fysiska dåligt mående. Tror t.o.m. att det kan vara att han varit så lika mycket om inte mer än mig. Men jag tar det bara som att ja men han är trött efter att ha jobbat hela veckan tex. Medan han tycks ta illa vid sig av det. 

Och ja, det kanske är först sista halvåret det blivit fler tillfällen utan sex, men fortfarande väldigt sällan vi inte har det. Och god help us om det råkade hända 2 ggr på raken. Så har inte låtit bli att säga något 2 år utan mest nu som det börjar bli mer tydligt. 

Man vill ju inte heller att ett BJ ska vara något som alltid bjuds på utan det är lite special treatment, och har man inte lust så tror jag inte längre de blir lika bra heller. 

Hehehe, jag vet inte om jag är så jäkla bra, men tänker att något måste jag ju ändå göra rätt om han alltid vill ha det 😄

• Anonym (Hin Håle)

Det bästa är att prata med honom, berätta hur du känner och sluta göra saker som är emot din vilja. 
    Förstår att du kan få dåligt amen det ska du inte ha, respektera dina egna gränser. 

• Anonym (Mannen)

Jag hade (man som älskar att bli avsugen) personligen föredragit att du som kvinna inlett ett samtal om sex. Behöver inte vara avsugningar i sig. Är det jobbigt kan det vara i textform också. 

Inled med något du gillar att han gör med dig. Ex: när vi hade sex sist var det så skönt  Du gjorde det så skönt när du *****. 

Det här kommer få din man känna sig väldigt glad och duktig och avslappnad och nu är samtalet igång och du kan leda in det på vad han gillar vilket givetvis kommer vara sin kuk i din mun. Där kan du gå vidare till hur det känns för dig när du är på humör för det vilket verkar vara positivt.  Sen kan du sakta leda in på hur det känns när du inte är på humör för det och att det inte har med honom att göra men att du vill göra det på dina villkor. Du kan jämföra det med något han kanske inte alltid är sugen på men gör när han har lust. 

Sen för att avsluta med något positivt kan du ju ta upp att du ser fram emot nästa gång ni har sex. 

Men det är bara hur jag hade velat bli varse om problemet. 

• Anonym (r)

Hade någon fått mig att känna upprepade gånger att det inte är ok att säga nej och/eller att han då blir sur fastän han vet att jag inte alltid känner för det... Helvete vad arg jag hade blivit. Du gillar att ha sex med honom, att inte vilja göra en specifik sak just då är inte ett avvisande, det är INTE personligt.

• Kanonen56
    Anonym (Undrande) skrev 2025-08-07 06:16:07 följande:

Blir tråkig stämning bara när man inte känner att det är riktigt okej att säga nej. (Men nej såklart inte heller tvingad till det).
    Har varit både vid ?vanlig sex? och när jag inte varit på ?sughumör?, och då har vi ändå haft sex minst en gång varje gång vi ses senaste 2 åren, bortsett från ett fåtal gånger där jag inte haft lust. Då pratar vi om kanske 6-8 träffar där minskad lust berott på mens eller fysiska dåligt mående. Tror t.o.m. att det kan vara att han varit så lika mycket om inte mer än mig. Men jag tar det bara som att ja men han är trött efter att ha jobbat hela veckan tex. Medan han tycks ta illa vid sig av det. 

Och ja, det kanske är först sista halvåret det blivit fler tillfällen utan sex, men fortfarande väldigt sällan vi inte har det. Och god help us om det råkade hända 2 ggr på raken. Så har inte låtit bli att säga något 2 år utan mest nu som det börjar bli mer tydligt. 

Man vill ju inte heller att ett BJ ska vara något som alltid bjuds på utan det är lite special treatment, och har man inte lust så tror jag inte längre de blir lika bra heller. 

Hehehe, jag vet inte om jag är så jäkla bra, men tänker att något måste jag ju ändå göra rätt om han alltid vill ha det 😄

Nej, om du inte är sugen så tror jag inte det blir lika bra jag heller.

Det är klart att det blir dålig stämning om han blir tjurig av det. Det kan ju vara klurigt det där. Men som man så gäller det att läsa av och veta i vilket hål som hon vill ha en.
  • Anonym (Nightstride)

Jag tänker två saker.

Dels kanske du kan säga typ "Då får du slicka mig först" eller något annat när han ber dig suga. Då får han "smaka" på sin egen medicin, du blir kåtare och han får veta vad du vill, vilket många män tycker är upphetsande. 

Och dels så kanske han skulle behöva höra någon annan säga att en riktig man aldrig ställer såna krav på sin kvinna. Det blir svårt för dig att arrangera, så det är ett dåligt tips, men han skulle behöva höra det, men inte från dig. 

Svar på tråden Känslofråga till män om avsugning