olliolli skrev 2025-08-13 13:26:22 följande:
Åh visst är det jobbigt att aldrig få det där efterlängtade plusset?! :( Jag förstår exakt din frustration..
Det borde vara till vår ?fördel? att vi lyckats bli gravid tidigare tycker man. Men känner som dig där, att man känner sig straffad för aborten man gjorde..
Fröken röd kom för mig imorse så nu blir det försök 8 för oss.. Känns hopplöst men jag tänker inte ge mig!
Vi kan väll följas åt och peppa varandra?!❤️
Verkligen! Just idag känner jag faktiskt att jag bara ska vara tacksam, efter 5 oroliga dagar när mensen inte dök upp fast den borde (och negativa test såklart). Har varit jätterädd att det är någonting fel för såhär har mensen inte varit försenad tidigare (förutom graviditeten med aborten då) och kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara att sitta och vänta i månader på mensen. Undrar om jag inte alls hade ägglossning denna cykel trots starka symtom och funderar på om hormonerna kanske störts rejält av penicillinkur som jag behövde ta i början av cykeln. Försök nummer 6 nu i alla fall och håller tummarna för oss båda denna gång!
Visst borde det också någonstans vara till vår fördel - en gång har det ju ändå fungerat! Var din abort med samma partner också?
Följs gärna åt under resan ❤️ Man känner ju sig så ensam längs vägen, så det är skönt att ha någon annan att bolla med och få stöttning av!