• olliolli

7 försök fortfarande inte gravid

Hej! 

Vi är inne på 7e försöket till en graviditet och det vill inte ta sig.. Känner mig så otroligt ensam i detta och frustrerad att det inte blir något. 

Har en abort i bagaget sen flera år tillbaka så jag borde ju kunna bli med barn..? 

Tänkte kanske att det finns fler där ute som kämpar och att vi kan motivera varandra och prata om symtom osv?? Förhoppningsvis kanske lite stöttning och support hjälper oss på traven!!🥹

• Svar på tråden 7 försök fortfarande inte gravid
  • Miniblomma

Hallå där!
    Börjar på sjätte cykeln snart (inväntar bara mensen efter ännu ett negativt test på bm) och känner likadant. Tappar hoppet lite här, trots att jag vet att ett halvår inte egentligen är så lång tid när det kommer till sådant här och att många försökt betydligt längre. Jag har också en abort i bagaget för ganska exakt ett år sedan och är rädd att bli ?straffad? för det så att det inte kommer att gå något mer efter det. Någonstans säger väl logiken att det då borde fungera i framtiden, eftersom jag ändå blivit gravid tidigare. Ändå gnager känslan? Ville väldigt gärna behålla, men inte sambon då. Detta barn skulle i alla fall bli önskat av båda hela vägen från början.

• olliolli
    Miniblomma skrev 2025-08-11 18:21:11 följande:

Hallå där!
    Börjar på sjätte cykeln snart (inväntar bara mensen efter ännu ett negativt test på bm) och känner likadant. Tappar hoppet lite här, trots att jag vet att ett halvår inte egentligen är så lång tid när det kommer till sådant här och att många försökt betydligt längre. Jag har också en abort i bagaget för ganska exakt ett år sedan och är rädd att bli ?straffad? för det så att det inte kommer att gå något mer efter det. Någonstans säger väl logiken att det då borde fungera i framtiden, eftersom jag ändå blivit gravid tidigare. Ändå gnager känslan? Ville väldigt gärna behålla, men inte sambon då. Detta barn skulle i alla fall bli önskat av båda hela vägen från början.

Åh visst är det jobbigt att aldrig få det där efterlängtade plusset?! :( Jag förstår exakt din frustration..

Det borde vara till vår ?fördel? att vi lyckats bli gravid tidigare tycker man. Men känner som dig där, att man känner sig straffad för aborten man gjorde..

Fröken röd kom för mig imorse så nu blir det försök 8 för oss.. Känns hopplöst men jag tänker inte ge mig!

Vi kan väll följas åt och peppa varandra?!❤️
  • Miniblomma
    olliolli skrev 2025-08-13 13:26:22 följande:
    Åh visst är det jobbigt att aldrig få det där efterlängtade plusset?! :( Jag förstår exakt din frustration..

Det borde vara till vår ?fördel? att vi lyckats bli gravid tidigare tycker man. Men känner som dig där, att man känner sig straffad för aborten man gjorde..

Fröken röd kom för mig imorse så nu blir det försök 8 för oss.. Känns hopplöst men jag tänker inte ge mig!

Vi kan väll följas åt och peppa varandra?!❤️
    Verkligen! Just idag känner jag faktiskt att jag bara ska vara tacksam, efter 5 oroliga dagar när mensen inte dök upp fast den borde (och negativa test såklart). Har varit jätterädd att det är någonting fel för såhär har mensen inte varit försenad tidigare (förutom graviditeten med aborten då) och kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara att sitta och vänta i månader på mensen. Undrar om jag inte alls hade ägglossning denna cykel trots starka symtom och funderar på om hormonerna kanske störts rejält av penicillinkur som jag behövde ta i början av cykeln. Försök nummer 6 nu i alla fall och håller tummarna för oss båda denna gång!

Visst borde det också någonstans vara till vår fördel - en gång har det ju ändå fungerat! Var din abort med samma partner också?

Följs gärna åt under resan ❤️ Man känner ju sig så ensam längs vägen, så det är skönt att ha någon annan att bolla med och få stöttning av!
  • olliolli
    Miniblomma skrev 2025-08-15 09:26:38 följande:
    Verkligen! Just idag känner jag faktiskt att jag bara ska vara tacksam, efter 5 oroliga dagar när mensen inte dök upp fast den borde (och negativa test såklart). Har varit jätterädd att det är någonting fel för såhär har mensen inte varit försenad tidigare (förutom graviditeten med aborten då) och kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara att sitta och vänta i månader på mensen. Undrar om jag inte alls hade ägglossning denna cykel trots starka symtom och funderar på om hormonerna kanske störts rejält av penicillinkur som jag behövde ta i början av cykeln. Försök nummer 6 nu i alla fall och håller tummarna för oss båda denna gång!

Visst borde det också någonstans vara till vår fördel - en gång har det ju ändå fungerat! Var din abort med samma partner också?

Följs gärna åt under resan ❤️ Man känner ju sig så ensam längs vägen, så det är skönt att ha någon annan att bolla med och få stöttning av!
    Skönt att den kom tillslut! Min cykel kan också spåra ur lite ibland. Varje gång hoppas man ju på att det ska dyka upp ett + då men såklart inte.. Men som du skriver ska man bara vara tacksam att den kommer tillslut!
    Har också hört att penicillin kan strula till den lite. Så det är nog inget konstigt med det!!😊

Brukar du testa vid ägglossning?

Kul att följas åt!!❤️ Ja jag hade samma partner vid aborten också. Så det borde ju betyda att det inte är fel på hans simmare heller!!🤪😅
  • majsipajsi

Jag hoppar in här efter att ha deltagit i ett par BIM-trådar men mest blir ledsen när andra får plus. 

En gång i tiden (inte mer än 1.5 år sedan) skulle jag aldrig ha biologiska barn. Redan när jag var liten sa jag till mamma att jag skulle adoptera. Familj har jag alltid velat ha men tror jag blev ärrad tidigt när min bror dog strax efter födseln. Jag var fyra år och mina föräldrar blev vrak. Samtidigt spy-fobiker så när jag lärde mej att man kräks under graviditeten visste jag att det inte var värt det. 

Sagt och gjort så har jag hittills tagit en annan väg och blivit familjehem. Har totalt haft 5 placeringar och har en liten kille som stannar hela uppväxten. Slutade fundera på utlandsadoption när jag förstod att det inte alltid blev rätt gjort. 

För lite mindre än 1.5 år sedan mötte jag min själsfrände strax efter ett uppbrott från mitt destruktiva tioåriga förhållande och märkte redan efter ett par månader att jag ville dela allt med honom, också barn. Han gick in med vetskapen om att jag inte ville ha barn och blev överraskad när jag en dag berättade. Nu är vi inne på... 8e månaden, tror 8e försöket. Jag har aldrig varit gravid så börjar bli riktigt orolig för att något är fel. Fyller 33 i höst och vet att det egentligen inte är någon ålder men längtar så att jag blir galen. Blir ledsen när alla andra är gravida och har svårt att glädjas åt andra. Tålamod är inte heller min starka sida.

Så vi fortsätter väl kämpa på alla i denna tråd! Är det någon annan som haft en resa fram till viljan att skaffa barn eller har det alltid varit självklart för er?

Svar på tråden 7 försök fortfarande inte gravid