• Anonym (ologiskt värre)

Ologiska smärt-tankar

Jag har ONT. Jag har såååå ont. Jag har "kan inte sova"-ont. Och på senaste tid har jag fått den ologiska tanken att jag måste göra mig själv illa för att få bort smärtan. Inte sånt där, tyvärr för vanligt, självskadeskärande, utan mer "om jag skjuter mig i benet slutar det göra ont i armen" ologiska tankar.

Egentligen sklle jag väl söka vård för smärtan men jag vågar inte. Jag har sökt sjukvård för saker som alltid direkt avfärdas, jag orkar inte det igen. Enda gångerna jag blivit tagen på allvar är när jag hämtats med ambulans.

Jag får köpa alvedon och ipren imorgon när apoteken öppnar, kanske. Jag vill helst inte ta det heller men måste man så måste man, eller hur?

Blir ni ologiska när ni har ont?

• Svar på tråden Ologiska smärt-tankar
  • Anonym (Varför)

Vet du varför du har ont? 

Enda gången jag drabbades av konstiga tankar pga smärta var när jag födde barn, för det gjorde så pass ont. Då erbjöd jag min man att testa att knivhugga mig i benet för jag skulle ändå inte känna det, tänkte jag. Haha

Har kronisk smärta sedan 20+ år nu och kan ha svårt att sova pga den i perioder. Har lärt mig hantera den på ett ok sätt. 

Förstår att du drar dig för att söka vård, men om du inte vet varför du har så ont som du verkar ha, kanske du ändå borde göra det. 

• Anonym (Buddd)

Var har du ont och vet du varför? Har du feber eller förhöjd kroppstemperatur? 

Jag jhar inte fått såna tankar som du beskriver när jag har ont, däremot har jag kontaktat vården. Till skillnad från den här ovanför förstår jag inte varför man inte gör det. Man börjar att ringa 1177 och ser vad de säger. 

Svar på tråden Ologiska smärt-tankar