• Anonym (Less)

Vi kommer inte överens om hemmet eller nåt

Vi har varit ihop länge länge å har två barn på 8 samt 11 år. Bor i villa. 
    Jag gör numera 97% av allt som behövs göras. Han tittar mest på sin platta. 
    Just nu tjatar jag mig igenom livet varenda dag. 
    Idag gjorde jag ärenden med dottern och mannen var hemma. Skrev till han att det behövs göras saker hemma tex tvätta, dammsuga, plocka ut diskmaskinen. 
    När jag kom hem hade han plockat ut diskmaskinen å låt åter igen med sin skärm. Kvar stod massor med disk samt hög med tvätt som både måste tvättas samt vikas.
    Varrör är det så fruktansvärt svårt atr hjälpas åt med hemmet och barn. Blir så förbannat less på att aldrig inte dela lika på saker. 
    Sa till han för nån dag sedan art det vore trevligt om han inte låg med sin platta eftwr jobbet varenda dag. Men han sa då att det finns inget annat att göra. Okej men maten som ska göras å barnens läxor, tvätten, disken. Listan kan göras lång. Å jag tycker inte heller det är kul men vad ska man göra liksom. Ber om ursäkt för inlägget. Bara less just nu

• Svar på tråden Vi kommer inte överens om hemmet eller nåt
  • Anonym (GA)

Printa ut skilsmässopappren och lägg på köksbordet. Säg att antingen tar du hälften av ansvaret här hemma eller så blir det allt ansvar varann vecka och noll ansvar varann vecka.

Han kommer undan med det för att du låter honom. 

• Anonym (Gelehallon)
    Anonym (GA) skrev 2025-08-10 13:16:38 följande:

Printa ut skilsmässopappren och lägg på köksbordet. Säg att antingen tar du hälften av ansvaret här hemma eller så blir det allt ansvar varann vecka och noll ansvar varann vecka.

Fast nu skrev TS inget om att de var gifta, bara att de bott länge ihop.

Men principförslaget är det inget fel på och kvinnor som slipper plocka upp efter en mansbebis förutom sina barnmår generellt bättre.

En man som gör sig själv till barn i relationen kan inte hoppas att hon ska stå ut med honom i längden.
  • Anonym (STJ)
    Anonym (Less) skrev 2025-08-10 13:13:50 följande:
    Vi kommer inte överens om hemmet eller nåt

Vi har varit ihop länge länge å har två barn på 8 samt 11 år. Bor i villa. 
    Jag gör numera 97% av allt som behövs göras. Han tittar mest på sin platta. 
    Just nu tjatar jag mig igenom livet varenda dag. 
    Idag gjorde jag ärenden med dottern och mannen var hemma. Skrev till han att det behövs göras saker hemma tex tvätta, dammsuga, plocka ut diskmaskinen. 
    När jag kom hem hade han plockat ut diskmaskinen å låt åter igen med sin skärm. Kvar stod massor med disk samt hög med tvätt som både måste tvättas samt vikas.
    Varrör är det så fruktansvärt svårt atr hjälpas åt med hemmet och barn. Blir så förbannat less på att aldrig inte dela lika på saker. 
    Sa till han för nån dag sedan art det vore trevligt om han inte låg med sin platta eftwr jobbet varenda dag. Men han sa då att det finns inget annat att göra. Okej men maten som ska göras å barnens läxor, tvätten, disken. Listan kan göras lång. Å jag tycker inte heller det är kul men vad ska man göra liksom. Ber om ursäkt för inlägget. Bara less just nu

Börja med skärmfri tid och städa tillsammans enligt schema. 
  • Anonym (Less)

Vi är gifta så det blir en skilsmässa. Håller med om att han är en mansbebis. Känner mig som en 3 barnsmamma.som tjatar om skärmtid och plocka iordning 7 dagar i veckan. 
    Känner mig mest utnyttjad faktiskt å det är ingen rolig känsla. Sen spelar han på att jag gärna vill ha det fint hemma. Han säger att han inte bryr sig vilket man kan se på hans badrum han använder som ser ut som skit rent ut sagt. Jag går inte ens in där för det är så äckligt. 

• Anonym (GA)
    Anonym (Less) skrev 2025-08-10 13:37:42 följande:

Vi är gifta så det blir en skilsmässa. Håller med om att han är en mansbebis. Känner mig som en 3 barnsmamma.som tjatar om skärmtid och plocka iordning 7 dagar i veckan. 
    Känner mig mest utnyttjad faktiskt å det är ingen rolig känsla. Sen spelar han på att jag gärna vill ha det fint hemma. Han säger att han inte bryr sig vilket man kan se på hans badrum han använder som ser ut som skit rent ut sagt. Jag går inte ens in där för det är så äckligt. 

Varför är du ens tillsammans med honom? 
  • Anonym (Less)
    Anonym (GA) skrev 2025-08-10 13:43:17 följande:
    Varför är du ens tillsammans med honom? 
    Jag vet inte längre faktiskt. Tänkte väl det skulle bli bättre. Har känts som att det är mig det är fel på. Att jag har för höga krav typ om hemnet osv. Att ingen annan vill ha det så i hemmet. Är inte förtjust i saker överallt å disk som är stående i dagar osv. Men då är det ju mitt problem att lösa det eftersom han inte bryr sig om det ser ut så.
  • Anonym (Tt)

Hur såg överenskommelsen mellan er ut när ni blev ihop? Skickade du ut signaler om att hemmet är ditt ansvar? I så fall kan ju hans ovilja att utföra detta arbete bero på att han anser att han aldrig avtalat om att sköta denna del av familjens uppgifter.

• Dethärärmittnamn

Bra förslag!

Anonym (GA) skrev 2025-08-10 13:16:38 följande:

• Anonym (Less)
    Anonym (Tt) skrev 2025-08-10 14:21:25 följande:

Hur såg överenskommelsen mellan er ut när ni blev ihop? Skickade du ut signaler om att hemmet är ditt ansvar? I så fall kan ju hans ovilja att utföra detta arbete bero på att han anser att han aldrig avtalat om att sköta denna del av familjens uppgifter.

Vi har ingen överenskommelse om det. Jag har alltid tyckt att man kör 50/50 med sådana saker. 
  • Anonym (H)

Släng ut honom. Han är bara en golddigger som utnyttjar dig och han kommer aldrig aldrig aldrig förändras. 

Svar på tråden Vi kommer inte överens om hemmet eller nåt