• Anonym (Incelyoutube)

Dessa nya incel-klipp på youtube - "Stoic wisdom"..

Vet inte om fler än jag märkt att de dyker upp lite slumpmässigt nästan oberoende av vad man sökt på. Klipp som ska förklara att man ska inte räkna med kvinnor och hur viktigt det är för en man att bli helt och hållet oberoende av andra , särskilt av kvinnors bekräftelse, och att det är män som inte söker kvinnors validering som kvinnor söker sig till. Dessa klipp refererar ofta till Shopenhauer (filosofen) som ansåg sig veta kvinnors "sanna natur". Dessa klipp, som jag sett några stycken av nu, har en klar underton av att den försöker framställa kvinnor som elaka, onda och empatilösa människor, som dömer män stenhårt efter hur de är och att om man som man visar den allra minsta svaghet (det finns klipp som förklarar vad kvinnor ser som svagheter hos män och som gör män oattraktiva för kvinnor) blir avvisad direkt.

Även om klippen kanske innehåller stråk av "universella lagar" så försöker de framställa kvinnor på ungefär samma sätt som incels ser dem.

Någon som vet vilken sorts klipp jag menar och har sett något av dem?

• Svar på tråden Dessa nya incel-klipp på youtube - "Stoic wisdom"..
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hmm..,)

Aldrig sett och fattar inte vad du menar.  Kollar på Youtube ca 6-8 timmar dagligen så du kanske söker efter detta?

• Tecum

Nej, däremot har jag set något liknande. De tär en fåntratt som heter Fyrörn eller något liknande som i varje inlägg hånar män som mesiga och påstår att män måste tuffa till sig, att de är förstörda av jämställdhet och en vilja att samarbeta med kvinnor. Män ska vara starka, macho och manliga och gå sin egen väg, då kommer kvinnorna. Och sen ger han en massa exempel på alla kvinnor som hänger på honom och liknande män och hyllar honom för hans stil. Lite sektledare över honom. 

• Aniiee

Jag får inte upp sånt i mitt feed på youtube, förmodligen för att jag tittat för mycket på "breadtube" och annat för att algoritmen ska tycka att det är värt att skicka det på mig.

Titta på lite motvikt, så slipper du få ditt feed fyllt med 100% sånt.

Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
  • Aniiee
    Tecum skrev 2025-08-10 16:59:34 följande:

Nej, däremot har jag set något liknande. De tär en fåntratt som heter Fyrörn eller något liknande som i varje inlägg hånar män som mesiga och påstår att män måste tuffa till sig, att de är förstörda av jämställdhet och en vilja att samarbeta med kvinnor. Män ska vara starka, macho och manliga och gå sin egen väg, då kommer kvinnorna. Och sen ger han en massa exempel på alla kvinnor som hänger på honom och liknande män och hyllar honom för hans stil. Lite sektledare över honom. 

Låter som en typisk Tate-klon.
    Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
Svar på tråden Dessa nya incel-klipp på youtube - "Stoic wisdom"..