• Anonym (Fjärilen)

Hur tolka dessa kramar?

Jag är fjantig jag vet, men säg mig ändå om det här kan betyda något alls? En jag träffar och känner i jobbsammanhang och jag har börjat kramas när vi ses, både som hej och hej då. Nu sist kramades vi hej då och gick ifrån varann men av orsaker så blev jag kvar en stund till och när vi skulle skiljas åt igen så stod vi ännu en gång och sa adios och han tog först ett steg bort men tittade på mig och kom och kramade mig hej då en gång till. Betyder det något överhuvudtaget med tanke på att vi hade kramats hej då typ 15 minuter tidigare?

• Svar på tråden Hur tolka dessa kramar?
  • Anonym (Nope)

Låter som att du läser in för mycket här.

• Tyra myra

En kram är en kram varken mer eller mindre. Några av oss kramas ofta andra mer sällan.  

Man ska nog inte läsa in så mycket i en kram utan känn i stället efter vad du vill att kramen ska betyda.

• Anonym (Erfaren_man)

Han gillar dig. Män gör annars inte så. 

• Anonym (Kvinna 40)

Jag skulle inte tolka det som något mer än just en kram, men har du tur så är det mer ;)

• Anonym (Elsa)

Är det på jobbet ni börjat kramas? Är det något som skiljer innan och efter ni börjat med detta? Hur länge bar ni känt varann? 

• Anonym (Fjärilen)

En kram är bara en kram stämmer väl delvis men jag kramar inte människor jag inte vill krama och speciellt inte på affärsrelaterade event. Gör ni verkligen det? Kramar ni människor ni inte gillar upprepade gånger? 

Anonym (Elsa) skrev 2025-08-11 06:31:22 följande:

Är det på jobbet ni börjat kramas? Är det något som skiljer innan och efter ni börjat med detta? Hur länge bar ni känt varann? 

Vi jobbar inte ihop dagligen men träffas i jobbsammanhang och där kramas vi numera. Vi har känt varann jättelänge och har alltid haft någon underförstådd connection med varann. Andra har också lagt märke till det och jag får alltid VIP behandling av honom. 
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-08-10 23:33:26 följande:

Jag anklagas ofta för att tänka som en man av människor som känner mig (har väl en mer manlig än kvinnlig hjärna haha) och jag tänker som du. Jag menar inte att han vill gifta sig med mig men att han kanske tycker om mig lite "extra" mycket eller vad jag nu ska kalla det. Är det helt galet att tro det? 

• Anonym (A)
    Anonym (Fjärilen) skrev 2025-08-11 15:51:10 följande:

En kram är bara en kram stämmer väl delvis men jag kramar inte människor jag inte vill krama och speciellt inte på affärsrelaterade event. Gör ni verkligen det? Kramar ni människor ni inte gillar upprepade gånger? 

Vi jobbar inte ihop dagligen men träffas i jobbsammanhang och där kramas vi numera. Vi har känt varann jättelänge och har alltid haft någon underförstådd connection med varann. Andra har också lagt märke till det och jag får alltid VIP behandling av honom. 
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-08-10 23:33:26 följande:

Jag anklagas ofta för att tänka som en man av människor som känner mig (har väl en mer manlig än kvinnlig hjärna haha) och jag tänker som du. Jag menar inte att han vill gifta sig med mig men att han kanske tycker om mig lite "extra" mycket eller vad jag nu ska kalla det. Är det helt galet att tro det? 

Umgås ni utanför dessa jobbsammanhang? Fikar, lunchar?
  • Anonym (Fjärilen)
    Anonym (A) skrev 2025-08-11 15:53:54 följande:
    Umgås ni utanför dessa jobbsammanhang? Fikar, lunchar?
    Nej det gör vi inte. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Fjärilen) skrev 2025-08-11 16:05:03 följande:
    Nej det gör vi inte. 
    Då betyder de nog inget. Han gillar väl dig och vill hålla sig väl med dig. 
  • Anonym (Fjärilen)
    Anonym (A) skrev 2025-08-11 16:25:01 följande:
    Då betyder de nog inget. Han gillar väl dig och vill hålla sig väl med dig. 
    Kanske det. Han frågar väldigt mycket om mitt privatliv och vi pratar om våra privatliv en hel del. 
Svar på tråden Hur tolka dessa kramar?