• Vinterstig

NIPT svar från Karolinska

Hej! Är det någon mer som väntar på NIPT-svar? Jag gjorde blodprovet hos min barnmorska i Stockholm måndag den 4:e, och hon sa att det borde ta ungefär en vecka, men vi väntar fortfarande. Är så nervös och har knappt tålamod kvar!

Till er som redan fått svar: kom det på kvällen? Det står att provlistor uppdateras varje kväll, men jag har läst att vissa fått sitt svar mitt på dagen. Vet inte om jag borde kolla hela dagen eller bara vänta till kvällen. Lite mer info hade verkligen hjälpt. Hoppas så att det kommer snart!
  • Svar på tråden NIPT svar från Karolinska
  • Anonym (Cc)

Har gjort via dem två gånger. I april 24 tog det från tisdag till tisdag och nu juli/augusti från måndag till tisdag 🤗

• Anonym (Cc)

Svaren har varit märkta med klockan 12 och 13, så tror de kan komma när som helst på dagen. 
    håller tummarna att svaren är där när ni loggar ina snart 🤗🙏

• Vinterstig
    Anonym (Cc) skrev 2025-08-12 10:23:33 följande:

Har gjort via dem två gånger. I april 24 tog det från tisdag till tisdag och nu juli/augusti från måndag till tisdag 🤗

Åh tack! Hjärta Hoppas verkligen att det kommer idag. Jag står knappt ut en vecka till såhär, men med semestertider?
  • Vinterstig
    Anonym (Cc) skrev 2025-08-12 10:24:54 följande:

Svaren har varit märkta med klockan 12 och 13, så tror de kan komma när som helst på dagen. 
    håller tummarna att svaren är där när ni loggar ina snart 🤗🙏

Tack snälla! Hoppas, hoppas!
  • Anonym (Cc)
    Vinterstig skrev 2025-08-12 10:31:18 följande:
    Åh tack! Hjärta Hoppas verkligen att det kommer idag. Jag står knappt ut en vecka till såhär, men med semestertider?

Jag förstår dig! För oss var det olidligt att det tog en dag mer denna än förra! 

Men där vi tog provet sa att vi skulle räkna med tio arbetsdagar och Karolinska själva säger upp till 14 arbetsdagar tror jag. Hoppas det är där i eftermiddag ❤️

Svar på tråden NIPT svar från Karolinska