• Feferoni

Nakenhet och moral?

Jag drömmer om att ligga naken med en naken tjej ovanpå mej. Inget sex. Mera som en kram. Är detta udda? Den intimiteten kan kanske verka skrämmande för vissa. Se det som en handling av tröst. Är detta något som kan ske utan förälskelse?
  • Svar på tråden Nakenhet och moral?
  • Anonym (sss)

Nej, som vi märkte i tråden om dushar efter gympan i skolan så är den nakna kroppen något väldigt fult och tabubelagt som måste döljas. 

• Anonym (XY)
    Feferoni skrev 2025-08-14 18:13:35 följande:
    Nakenhet och moral? Jag drömmer om att ligga naken med en naken tjej ovanpå mej. Inget sex. Mera som en kram. Är detta udda? Den intimiteten kan kanske verka skrämmande för vissa. Se det som en handling av tröst. Är detta något som kan ske utan förälskelse?
    Finns säker någon kille som vill ligga naken på dig för tröst
  • Anonym (S)

Att bli tvingad till intimitet är skrämmande. Att göra det helt frivilligt är inte skrämmande.

Dina önskemål är rätt udda, men hittar du någon som vill så kör på! 

• Feferoni
    Anonym (XY) skrev 2025-08-14 18:19:10 följande:
    Finns säker någon kille som vill ligga naken på dig för tröst
    Ok men då får han betala
  • Feferoni

Hmm...framgår det av min signatur om jag är kille eller tjej? Det hade väl varit helt okontroversiellt om jag varit tjej?

• Anonym (S)
    Feferoni skrev 2025-08-14 21:36:25 följande:

Hmm...framgår det av min signatur om jag är kille eller tjej? Det hade väl varit helt okontroversiellt om jag varit tjej?

Vad menar du med okontroversiellt?

Udda är det, oavsett kön. Tjejer brukar inte ligga nakna på varandra sådär.
  • Feferoni
    Anonym (S) skrev 2025-08-15 20:34:24 följande:
    Vad menar du med okontroversiellt?

Udda är det, oavsett kön. Tjejer brukar inte ligga nakna på varandra sådär.
    Rubriken är ?nakenhet och moral?. Det jag tänkte är att moral traditionellt syftar på relationen mellan man och kvinna. Min fördom är att om en kvinna föreslår det för en kvinna ses det som en kul kinky grej, men om en man föreslår det för en kvinna blir han garanterat sedd som ett creep. Förutsätter att båda är bekanta inte ett möte på gatan. Pratar om icke-konservativa, vad nu det ordet betyder för dig.
  • Anonym (S)
    Feferoni skrev 2025-08-22 21:10:34 följande:
    Rubriken är ?nakenhet och moral?. Det jag tänkte är att moral traditionellt syftar på relationen mellan man och kvinna. Min fördom är att om en kvinna föreslår det för en kvinna ses det som en kul kinky grej, men om en man föreslår det för en kvinna blir han garanterat sedd som ett creep. Förutsätter att båda är bekanta inte ett möte på gatan. Pratar om icke-konservativa, vad nu det ordet betyder för dig.
    Det är högre risk att en kvinna blir skrämd, när en man föreslår något sexuellt än om en kvinna gör det, oavsett om det handlar om något udda, som att nakenkramas, eller ett vanligt ligg. Men det är ju av den enkla anledningen att män oftare tar för sig sexuellt mot den andras vilja.

Men beroende på vilken man det är, och hur frågan ställs, så kan det absolut uppfattas som bara udda, men inte alls creepy. Och omvänt så finns det en del kvinnor som kan ge andra kvinnor kalla kårar. 

Det är inte mycket här i livet som är svart/vitt  Det handlar nästan alltid om tendenser, sannolikheter etc.
  • Anonym (S)

Och om du vill ha ett råd för hur du själv ska få sådana här kramsessioner så är mitt tips att hitta en tjej som är romantiskt/sexuellt intresserad av dig. Sedan kan ni tillsammans experimentera med att vara fysiskt intima på olika vis.

Att hitta en kvinna specifikt för bara nakenkramar är nog svårare. 

• Feferoni
    Anonym (S) skrev 2025-08-22 21:52:52 följande:

Och om du vill ha ett råd för hur du själv ska få sådana här kramsessioner så är mitt tips att hitta en tjej som är romantiskt/sexuellt intresserad av dig. Sedan kan ni tillsammans experimentera med att vara fysiskt intima på olika vis.

Att hitta en kvinna specifikt för bara nakenkramar är nog svårare. 

Jag tycker verkligen du har rätt. Om någon försöker skapa ett seriöst forum för möten mellan män och kvinnor kommer det direkt att tas över av kapitalism i form av pengar av män för att svara kvinnor eller prostitutionsannonser vilket är två sidor av samma mynt. Men Tinder är på väg mot sophögen vilket gläder mig. När jag har rest över världen har jag märkt hur lätt det är för en man att träffa kvinnor överallt utom i Europa. Särskilt i USA, Sydamerika och ostasien. Jag har lätt för språk. Kanske är det för att man är exotisk där. Men för de flesta gör skyldigheter mot föräldrar och kärlek till syskons barn att man inte gör slag i saken och startar relationer på andra sidan jorden. Man måste bli mera egoist. Sorry men så är det. När jag nämnde min önskan i en annan tråd sa en tjej satsa bara på tjejer över 35 i Sverige. Vad tror du om det. Är äldre tjejer mer avspända när det gäller intimitet? Jag vill inte utnyttja någon heller typ att fejka romantiskt intresse för en ensamstående mamma med två söner som vill ha en far till sina barn där inte jag är intresserad av just det. Blir bara besvikelse och hat i slutändan. Feministerna ser allt som maktspel men jag är kanske för romantisk för det. Eller är det mitt största fel att inte vill inse hur världen fungerar. Allting är en social konstruktion säger en del, kön, ras, vad du vill. Verkligheten är en simulering i en dator. Sex kanske är ett programmeringsfel?

Svar på tråden Nakenhet och moral?