• Anonym (Ts)

Efter typ 4 försök...

Får man bort den man som slår sönder en, polis är underbara mot mig, men mannen är tillbaka igen, igen, igen...

Nu ringde jag kvinnojour,men nej, det finns ingen hjälp att få. Bara vänta på att bli ihjälslagen,  finns ingen annan hjälp. Har skrivit brev och inväntar slutet. 

Hoppas mannen är omhändertagen så får jag och mina djur och mitt barn liten stund till. Varför hänvisa till kvinnojour? 6 år har jag försökt,ALDRIG fått svar

• Svar på tråden Efter typ 4 försök...
  • Anonym (E)

Jag vill inte låta hård och kall men om du vill lämna så kanske du är den som får flytta, jag tror att det är lättare att få hjälp med det än att få honom att flytta

• Anonym (Ge)

Det låter förfärligt som du har det!

Har du försökt att fråga på flera olika kvinnojourer?

Ibland kan kommunen ge personer som är misshandlade i sitt eget hem en annan bostad. Har du försökt att få något genom socialförvaltningen och Bostadsförmedlingen? 

Om barnen är utsatta eller att de ser dig bli misshandlad så tycker man att polisen måste göra utredning och att du skulle få stöd genom socialförvaltningen!

Skriv till privata värdar och fråga om du kan få en lägenhet. Det kan gå om du har ett fast arbete.

Bilblioteket, de större, brukar ha någon informationskälla om vilka som är värdar till olika hus. Det går också att se på internet om man har adressen eller fastighetsbeteckningen på huset som man är intresserad av, tror att det är lantmäteriet som har det på sin hemsida. 

Kan du skaffa en riktigt stor och stark hund? De brukar ha försvarsinstinkter. Men eftersom de är så hårda i sitt sinnelag måste man vara väldigt konsekvent och visa att det är du bestämmer, redan när den är en liten valp. Annars kommer du inte att kunna styra den. Då kan den bli farlig för dig.

• Anonym (Ge)

Du kan inte uppfostra valpen om den som misshandlar dig bor i din lägenhet. Den kommer i så fall bara bli psyniskt störd av sin uppväxt och kanske ty sig till den som är starkast (som är din före detta partner).

• Anonym (a)
    Anonym (Ge) skrev 2025-08-14 21:23:33 följande:

Du kan inte uppfostra valpen om den som misshandlar dig bor i din lägenhet. Den kommer i så fall bara bli psyniskt störd av sin uppväxt och kanske ty sig till den som är starkast (som är din före detta partner).

Sluta föreslå så korkade saker. TS har redan djur och även om någon av dessa inte skulle vara en hund är det stor fara för hunden att vara införskaffad som ett vapen. 
  • Anonym (F)

Jag vet att det är kontroversiellt. Men skaffa en elpistol. Låt någon du känner hjälpa dig att öva på olika scenarier.

• Anonym (Ge)
    Anonym (a) skrev 2025-08-14 21:29:13 följande:
    Sluta föreslå så korkade saker. TS har redan djur och även om någon av dessa inte skulle vara en hund är det stor fara för hunden att vara införskaffad som ett vapen. 
    Hundar har ofta medfödda försvarsinstinkter. Du behöver inte uppfostra den på något särskilt sätt alls. Bara vara en snäll, juste, konsekvent och pålitlig matte.
    Och gilla hundar. 

Om hunden har försvarsinstinkt kommer den att försvara dig, utan att du behöver lyfta ett finger eller säga ett enda ord. 
  • Anonym (Ge)

Den behöver bara morra lite lagom för att den som hotar ska förstå att den inte ska hitta på något. 

Svar på tråden Efter typ 4 försök...