• Anonym (Galen?)

Han skickar hem mig efter ett litet tjafs men egentligen är det jag som borde vilja åka, är jag galen eller han knäpp?

Igår jobbade han övertid så jag fixade mat, handlade inför helgen osv samt köpte en ny laddsladd till honom för hans är trasig i sladden men funkar. Han bara klagade över den, blev inte alls tacksam utan han sa att han redan har en, att denna inte passar osv. Jag la ingen större vikt vid det då, utan fortsatte som vanligt men kände väl av att det kanske inte uppskattades. Ingen större grej. 

Sen kollar vi en serie och jag känner mig trött. Jag frågar om han ska sova eller kolla lite till och han vill kolla lite till. jag sitter kvar en stund jag med. Sen tar avsnittet slut och han säger att nä det är kanske dags att lägga sig. Ja säger jag, sen fortsätter han ändå kolla så jag säger att jag vill gå och lägga mig och frågar honom om jag ska säga godnatt i soffan eller om han kommer. Nej jag kommer nu jag med sa han. Så jag går och lägger mig, men han kommer inte, efter 20 min går jag ut igen och frågar var han tog vägen och att jag tänkte säga godnatt. Då blir han irriterad på mig, och jag blir irriterad på honom att han blir irriterad när det enda jag vill är att krama honom och säga godnatt. Sen slänger jag ur mig att allt jag gör ikväll är fel och inte ens laddsladden blev rätt. Jag höll en bra ton hela tiden. 

när han kommer ur duschen ställer han sig över sängen med laddsladden i handen och säger flippa inte ut nu, men att använda denna som ett verktyg i bråk det köper inte jag, där går min gräns, att dra upp denna som ytterligare i bråk. Nu kan jag inte använda denna så jag lägger den i din väska. Hab sa det i en ton som ett barn som ska läxas upp. Han lämnade tillbaka den och jag känner att han överreagerade enormt. Jag kan inte vara tyst då, det kändes som en stor kränkning att jag ska straffas för att jag uttryckte att jag blev sårad när han bara klagade på något jag köpt till honom, så ska han sätta åt mig ytterligare genom att läxa upp mig att sådär gör man inte i bråk. När det enda jag gjorde var att slänga ur mig att inte ens laddaren jag köpte till dig blev rätt eller uppskattad. 

jag blev ledsen och arg och sa att han i högsta grad använder detta som verktyg i bråket och när han säger flippa inte ur nu förstår han att det kommer såra mig, vilket jag tycker är rent elakt att göra sånt. Han hade ju bara kunnat slänga den om det var så känsligt. Jag behövde samla mig så jag sa att jag går ut och sitter en stund i soffan, han somnade och jag kom in i sängen igen en timme senare. 

nu vaknade han och han sa att han vill att jag åker hem. Vi är särbos men varit ihop i 3 år.  Jag tycker det är otroligt att reagera såhär och att sen bara skicka hem mig, vilket jag sa. Det borde vara jag som är arg på honom, förstår inte riktigt vad jag gjort för fel. 

vad tycker ni? är jag helt galen eller är han knäpp?

• Svar på tråden Han skickar hem mig efter ett litet tjafs men egentligen är det jag som borde vilja åka, är jag galen eller han knäpp?
  • felicityporter

Helt ärligt tycker jag att ni bägge verkar ha stora fel och brister och jag tror helt ärligt talat att ni kanske inte passar varandra. Förlåt att jag säger så, men att som utomstående läsa en text som din gör att man tänker att ?herregud, båda är ju knäppa och de verkar inte ens förstå att de inte ens passar ihop?.

Har ni funderat på parterapi?

• Anonym (Molly)

Håller med ovanstående. Varför inte bara säga godnatt och gå och lägga dig när du vill? 

Ni verkar lika tjafsiga båda två. 

• Anonym (Galen?)
    felicityporter skrev 2025-08-15 06:11:34 följande:

Helt ärligt tycker jag att ni bägge verkar ha stora fel och brister och jag tror helt ärligt talat att ni kanske inte passar varandra. Förlåt att jag säger så, men att som utomstående läsa en text som din gör att man tänker att ?herregud, båda är ju knäppa och de verkar inte ens förstå att de inte ens passar ihop?.

Har ni funderat på parterapi?

Tack för ärligt svar! 

Vad Är det du tycker jag gjort fel? Vill inte skylla ifrån mig men jag ser det inte tyvärr.. iaf inte som skulle framkalla denna reaktionen 

• Queen81

Tycker att ni båda beter er lite märkligt. Att ni har problem i er kommunikation är uppenbart och ni skulle nog behöva hjälp med hir ni kommunicerar med varandra, typ parterapi.
    Men jag tycker att han går över gränsen när han skickar hem dig så tidigt på morgonen. 

• Anonym (Galen?)
    Anonym (Molly) skrev 2025-08-15 06:18:06 följande:

Håller med ovanstående. Varför inte bara säga godnatt och gå och lägga dig när du vill? 

Ni verkar lika tjafsiga båda två. 

Tanken var ju att göra det, men då sa han att han kommer också nu, så jag gick och väntade in honom, men han kom ju inte så då gick jag ut igen och skulle säga godnatt. Han påstår dock att jag var irriterad i tonläget då, vilket jag inte alls upplevde, jag skulle verkligen vara alfa godnatt
  • Anonym (Galen?)
    Queen81 skrev 2025-08-15 06:19:27 följande:

Tycker att ni båda beter er lite märkligt. Att ni har problem i er kommunikation är uppenbart och ni skulle nog behöva hjälp med hir ni kommunicerar med varandra, typ parterapi.
    Men jag tycker att han går över gränsen när han skickar hem dig så tidigt på morgonen. 

På vilket sätt har jag betett mig märkligt? 

jag är kvar men han ville jag skulle åka under dagen, han är på jobbet nu. 

• Anonym (Molly)
    Anonym (Galen?) skrev 2025-08-15 06:22:10 följande:
    Tanken var ju att göra det, men då sa han att han kommer också nu, så jag gick och väntade in honom, men han kom ju inte så då gick jag ut igen och skulle säga godnatt. Han påstår dock att jag var irriterad i tonläget då, vilket jag inte alls upplevde, jag skulle verkligen vara alfa godnatt
    Måste ni gå och lägga er samtidigt? Känns kvävande att inte få sitta uppe själv en stund. 
  • Anonym (Galen?)
    Anonym (Molly) skrev 2025-08-15 06:25:29 följande:
    Måste ni gå och lägga er samtidigt? Känns kvävande att inte få sitta uppe själv en stund. 
    Nej såklart inte, tror du missförstår. Jag ville lägga mig och frågade om vi ska säga godnatt i soffan eller om han också ska lägga sig. Då säger han nej vi säger inte godnatt nu för att han också ska lägga sig. men sen väntade jag på honom i 20 min i sängen och när han inte kom tänkte jag ut och säga godnatt till honom i soffan och sen lägga mig igen så jag kunde sova. 
  • Queen81
    Anonym (Galen?) skrev 2025-08-15 06:23:48 följande:

På vilket sätt har jag betett mig märkligt? 

jag är kvar men han ville jag skulle åka under dagen, han är på jobbet nu. 

Du verkar liksom söka lite bråk. Varför dra upp laddaren? Varför inte bara gå och lägga dig när du ville göra det? Och inte gå upp och ifrågasätta varför han inte kommer och lägger sig? 
  • Anonym (Molly)
    Anonym (Galen?) skrev 2025-08-15 06:29:58 följande:
    Nej såklart inte, tror du missförstår. Jag ville lägga mig och frågade om vi ska säga godnatt i soffan eller om han också ska lägga sig. Då säger han nej vi säger inte godnatt nu för att han också ska lägga sig. men sen väntade jag på honom i 20 min i sängen och när han inte kom tänkte jag ut och säga godnatt till honom i soffan och sen lägga mig igen så jag kunde sova. 
    Fast varför gå upp igen? Du verkar söka konfrontation. Och varför dra upp det med laddaren?

Hur gamla är ni?
Svar på tråden Han skickar hem mig efter ett litet tjafs men egentligen är det jag som borde vilja åka, är jag galen eller han knäpp?