Har tröttnat på ”bonus”-familjen
Fick inspiration från en annan tråd, men inte riktigt samma problem som jag sitter med. Det här är värre, tycker jag.
Ärligt talat, jag är så nära att packa en väska och dra. Jag är höggravid, hormonstinn och trött, och samtidigt fast med två ungar som jag inte ens har valt själv. Bonusbarn? Snarare bonusproblem. Jag vet att det låter hemskt, men jag har noll känslor för dem just nu. De är oförskämda, gnälliga och totalt ouppfostrade, och deras pappa? Han står bredvid och låtsas som att allt är normalt.
Jag har inte signat upp för att vara deras andra mamma, jag signade upp för ett förhållande med honom(!) inte för att bli projektledare för kaoset. Jag kan inte ens gå på toa utan att nån står utanför och bråkar om nåt idiotiskt. Och när jag säger ifrån? Då är jag den ?elaka bonusmamman? som förstör stämningen.
Vet ni vad? Jag längtar efter dagen då jag bara får vara med mitt barn, utan att behöva anpassa mig efter två små människor som mest känns som främlingar som bor i mitt hem varannan vecka. Kalla mig självisk, men jag är trött på att offra min energi och mitt hem för barn jag inte ens får en kram av tillbaka.
Råd någon?