• Anonym (Oliven)

Hur ge sig hän vid sex?

Så länge jag kan minnas har jag hållit ordentligt på min integritet. Så fort jag känt av att det finns en risk att jag tappar värdighet/det finns minsta underläge eller att jag är osäker, så väljer jag alltid att hålla på integriteten.

Detta innebär att jag många gånger nekat mig själv nöjen, tex sex. Just för jag tex märkt att "den här killen vill bara ha sex inget annat" och om jag kanske hoppats på mer har jag då hellre avstått för att bibehålla min värdighet. I många av dessa fall kanske det var det rätta, men det finna iaf en tredjedel av fallen som jag ångrar att jag inte bara hade sex/hade trevligt för MIN skull.

Iaf har jag nu träffat en kille (man) som jag gillar och som jag trodde det kunde bli nåt med. Men då jag har två barn så sade han att han tyvärr måste avstå då han inte vill bli bonusförälder. Jag blev såklart besviken men har ändå accepterat detta. Eftersom han var så tydlig så kunde jag se mer nyktert på honom och insåg att han faktiskt har vissa sidor som jag inte helt uppskattar och så verkar han vara lite barnslig. (OBS, givetvis har han fler sidor som jag uppskattar, annars hade det inte blivit något överhuvud taget).

Jag känner mig oavsett trygg med denna individ, och han gillar mitt sätt att tänka, så jag sade "vi kanske kan vara fwb". Min tanke var att jag äntligen kanske har hittat nån att släppa loss med.  Han skulle tänka på det, men allt tyder på att han också vill. 

Så nu har jag troligen äntligen hittat någon jag kan "öva" lite med när det gäller sex. Mina frågor är:
    Hur ska jag våga släppa loss/ ge mig hän? Nåt som ofta händer mig är att jag ser det som ett tidtagarur som tickar, är killen mer på och mer snabb så hinner inte jag med/vågar jag inte ta för mig. Hur kan jag öva på detta? Kan någon hjälpa mig hur jag ska göra? Vill så gärna!

• Svar på tråden Hur ge sig hän vid sex?
  • Anonym (LP)

Jag som man (53år) o urbota romantiker som älskar sex hade valt att avstå. När jag träffar en kvinna som jag vill dela livet med så vill jag inte komma in i den relationen med ett bagage bestående av lösa sexuella relationer utan snarare visa min nya kvinna att jag tålmodigt väntat på just henne! Dessutom inte många som klarar av den typen av relation utan att någon blir rejält sårad! 🙃

• Anonym (Oliven)
    Anonym (LP) skrev 2025-08-15 13:44:59 följande:

Jag som man (53år) o urbota romantiker som älskar sex hade valt att avstå. När jag träffar en kvinna som jag vill dela livet med så vill jag inte komma in i den relationen med ett bagage bestående av lösa sexuella relationer utan snarare visa min nya kvinna att jag tålmodigt väntat på just henne! Dessutom inte många som klarar av den typen av relation utan att någon blir rejält sårad! 🙃

Tack. Ja det valet finns ju också. Men jag skulle verkligen vilja utforska min sexualitet mer och han känns ändå som en bra kille. Samt han har vissa sidor jag ändå inte vill ha en relation med just nu, så är inte säker på att jag skulle bli så sårad.

Mitt bagage av sexuella relationer är allt för lätt, jag VILL göra det lite tyngre. Öva på njutning.
Svar på tråden Hur ge sig hän vid sex?