• Anonym (Swing low)

Fråga till er som har sex med flera

Här är en fråga till er i förhållande som har sex med flera. Swingers, partnerbyten, gruppsex, trekanter eller vad det nu är.

Du som kvinna...händer det att du inser att mannen som du ligger med är bättre i sängen än din egen man? Att han på något sätt är skönare att ha sex med? Bättre på att kyssas, slicka, smeka. Att han knullar dig skönare eller nåt?

Du som man...samma fråga fast omvänt.

Jag fattar att situationen adderar ett extra pirrr vilket förhöjer känslan men händer det att ni faktiskt upplever "den andra" som en bättre älskare och skönare än er fasta partner?

• Svar på tråden Fråga till er som har sex med flera
  • Anonym (Fröken Zoom)

Det är väl rätt självklart att det kan hända, men för att det ska leda till något problem eller ändrade förhållanden krävs att kvinnan värderar sexuell förmåga och kunskap hos en man högre än allt annat.

Och det är det inte många kvinnor som gör, vad jag vet. Ingen som jag har diskuterat med i alla fall.

• Anonym (Henke)

Jag är man, jag ligger med flera jämte min fru.
    Jo det händer definitivt,  och kanske också själva grejen är att få ha djurisk sex...
    Men sex är inte allt i livet. Kärleken är större. Under nuvarande omständigheter så har min kärlek till o m vuxit sig starkare till hustrun i o m våra äventyr. 
    Jag tror man måste försöka skilja på sex/umgänge med goda vänner och kärlek/familjeliv.

• Anonym (Swing low)

Min fråga är inte utifrån om det kan skapa några problem i förhållandet eller så. Utan enbart om man inser när man ligger där att han knullar mycket skönare än min man....att hon är mycket skönare att knulla än min fru...osv.

Jag fattar att många klarar av att skilja på sex och kärlek och ta swinging för vad det är. 

• Anonym (Lindex)
    Anonym (Swing low) skrev 2025-08-16 08:24:54 följande:

Min fråga är inte utifrån om det kan skapa några problem i förhållandet eller så. Utan enbart om man inser när man ligger där att han knullar mycket skönare än min man....att hon är mycket skönare att knulla än min fru...osv.

Jag fattar att många klarar av att skilja på sex och kärlek och ta swinging för vad det är. 

Självklart händer det men eftersom det inte finns känslor inblandat så är det ingen tanke man stannar vid och lägger nån värdering i..  det är ett konstaterande där och då i stunden och sen har man släppt det när man är klar.  Man njuter i nuet av vad det nu än man upptäcker och sen är det över. 
    Själva situationen i sig kan skapa en större känsla av sttörra/bättre/djupare etc  än vad det kanske är i verkligheten.  
  • Anonym (Erfaren swing)

Självklart händer det.
    sedan spelar väl omständigheterna en otroligt stor roll, då det oftast blir något annat än sexet man har hemma med sin respektive samt att första gången med en ny partner alltid är lite extra spännande, speciellt om man byggt upp förväntningarna innan.

Sedan man ju en partner vara bra på olika saker, kan kanske ha underbart mjuksex med en tjej och kanske inte lika bra hårdare sex medan det kan vara tvärt om med någon annan.

• Smecker

Klart det händer, men jag ser inte vad ett eventuellt problem skulle bestå av?

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Javisst)

Javisst. Vi brukar samlas 10 personer och sexa med varandra, och 2 mäns kukar är bättre än min mans, och de behandlar mig på ett skönare sätt. Jag brukar även sexa med män jag möter spontant och faller för, om bägge är med på det, utan min mans vetskap. Men vet att han är okej med det.

Härligt med variation!

• Anonym (Beror på...)

Jag får ofta höra att jag suger bra. Till och med fått till mig det dagar efteråt.
    Får även höra att jag är skön och en hel del har svårt att hålla sig från att komma om vi kör vaginalt.

För min egen del så är det en sådan otrolig skillnad på sex i swingersammanhang mot med en partner. Med en partner är det helheten som är det avgörande och inte bara sexandet, medans det på klubb är mer att det ska vara kul och då även socialt kul med mycket skratt, lek och roliga samtal.

Har inte mött någon som är så fantastisk på alla vis - sex/hångel/kyssande, att det skulle ge tankar på att den jag lever med är sämre.

• Anonym (F35)
    Anonym (Swing low) skrev 2025-08-16 07:52:54 följande:

Här är en fråga till er i förhållande som har sex med flera. Swingers, partnerbyten, gruppsex, trekanter eller vad det nu är.

Du som kvinna...händer det att du inser att mannen som du ligger med är bättre i sängen än din egen man? Att han på något sätt är skönare att ha sex med? Bättre på att kyssas, slicka, smeka. Att han knullar dig skönare eller nåt?

Jag fattar att situationen adderar ett extra pirrr vilket förhöjer känslan men händer det att ni faktiskt upplever "den andra" som en bättre älskare och skönare än er fasta partner?

Jag har bra sex med min man. Vi trivs ihop, han är min trygghet, bra pappa till våra barm och vi har en massa kul. 

För riktigt bra sex har jag en man vid sidan om som jag träffar med jämna mellanrum. Ingen jag vill ha en relation med men vi gör helt fantastiska saker tillsammans,
  • Anonym (Man)
    Anonym (Swing low) skrev 2025-08-16 07:52:54 följande:

Jag tänker absolut det kan hända men vi är sk wannabes ännu och har inte praktiserat detta ännu. Jag som man önskar egentligen att min fru får knulla med någon som är minst lika bra som mig, helst bättre. Annars tänker jag syftet faller lite, om skulle vara dåligt sex för henne. Visst, pirret och kanske chansen få testa att vara med en helt ny person kan möjligtvis vara en sak som kan överbrygga skönare sex efter många års slentrianmässigt tränande med sin partner. 
Svar på tråden Fråga till er som har sex med flera