• Anonym (Bellis)

Bipolära barn

Hej
    jag undrar om det finns någon här som kan beskriva hur erat barn beter sig som är bipolär
    har en dotter på 9 år med autism och adhd och både vi föräldrar och hennes läkare funderar på om hon kan vara bipolär också
    tyvärr testar dem inte henne för det än för hon är för ung
    hon har otroliga utbrott, går inte i skolan, sparkar slår och klöser mig (mamma)
    lyssnar inte på något och försöker få igång bråk genom att provocera oss vuxna gång på gång

• Svar på tråden Bipolära barn
  • Anonym (Bipolär)
    Anonym (Bellis) skrev 2025-08-16 11:27:37 följande:
    Bipolära barn

Hej
    jag undrar om det finns någon här som kan beskriva hur erat barn beter sig som är bipolär
    har en dotter på 9 år med autism och adhd och både vi föräldrar och hennes läkare funderar på om hon kan vara bipolär också
    tyvärr testar dem inte henne för det än för hon är för ung
    hon har otroliga utbrott, går inte i skolan, sparkar slår och klöser mig (mamma)
    lyssnar inte på något och försöker få igång bråk genom att provocera oss vuxna gång på gång

Det du beskriver låter mer som autism och adhd. Bipolära skov är perioder av depression och hypomani/mani.
  • Anonym (Bellis)

Jag önskar svar från någon som har bipolära barn
    Bipolär visar sig olika på barn och vuxna

• Anonym (v)

Så alla andra funderingar eller frågeställningar kommer att ignoreras?

• Anonym (Bipolär)
    Anonym (Bellis) skrev 2025-08-16 20:33:24 följande:

Jag önskar svar från någon som har bipolära barn
    Bipolär visar sig olika på barn och vuxna

Blir nog svårt eftersom diagnosen sällan sätts på barn. Jag har själv bipolär och en dotter som hade liknande symtom när hon var 14. Bättre nu med medicin och strategier.
  • Anonym (lämna bort den)

psykopati?

lämna bort ungen till fosterfamilj..

• Anonym (Elsa)

Jag skulle råda dig att söka information hos patientföreningar istället. Hoppas att ni hittar hjälp till er dotter! Jag vet ungefär hur ni har det. (Mitt barn har PANS.)

Svar på tråden Bipolära barn