Måste man gå på nattklubb?
Hej
Ja, måste man det? Alla gör ju det. Men måste man tycka det är roligt? Jag tycker inte det är skoj. Är man mindre värd då?
Hej
Ja, måste man det? Alla gör ju det. Men måste man tycka det är roligt? Jag tycker inte det är skoj. Är man mindre värd då?
Självklart måste du inte det. Jag dricker inte alkohol men har följt mina vänner ut och dansat när jag var yngre. Men jag gillade det inte så mycket. När min vänskapskrets passerat ca 27 års genomsnittlig ålder hade ingen av oss någon lust att gå ut och festa längre utan vi tyckte det var mycket trevligare att gå ut och äta, eller laga mat hemma och umgås i hemmet istället.
Får jag fråga hur gammal du är?
Sjukt tråkigt. Oftast så hög musik att man inte hör vad kompisarna säger och man får skrika sig hes i diskussioner. Allmänt stressig stämning. Aspackade människor överallt. Glasspitter och slibbiga drycker på golvet. Olidligt trångt och långa köer om det är ett populärt ställe. Ofta orimligt dyrt. Listan kan göras mycket längre. Att det finns folk som gillar detta är för mig ett mysterium.
Jag är snart 40, för mig har det i princip aldrig varit kul med att gå ut på klubb, har i princip alltid lidigt av det, även när jag var 18. För mig var förfesten hemma hos någon rolig, men inte mer än så.
När jag var yngre tyckte jag det var kul. Man träffades ett gäng, kanske käkade, gick ut, öl, musik, dans, skitsnack, lite flirtande
Men förstår om man inte gillar det
När jag var yngre tyckte jag det var kul. Man träffades ett gäng, kanske käkade, gick ut, öl, musik, dans, skitsnack, lite flirtande
Men förstår om man inte gillar det
När jag var yngre kunde det vara kul nån gång ibland men inte numera.
Nej verkligen inte. Varför skulle du vara det?
Själv har jag aldrig tyckt nattklubb är särskilt kul. Alla dagar i veckan skulle jag välja att sitta antingen hemma eller på en krog där man kan sitta och prata med varandra 😊