Ex tjatar om abort
Hejsan. Jag har funderingar.
Jag är oplanerat gravid, och mitt ex valde att lämna mig bara veckor innan. (Då visste ingen av oss att jag är gravid).
Nu vill han att jag gör abort, och är allmänt otrevlig och säger massa elaka saker "om jag inte gör abort kommer han göra saker han ångrar, eller att jag inte är kapabel att ta hand om ett barn till osv, att jag förstör för alla runomkring mig (mina andra barn) varav en har problem i skolan. Och han menar då på att "ska du dra med ett spädbarn till skolmöte och bara låta din son sitta och spela dator istället och inte bli något precis som dig". Hotar också med att ta mig till familjerätten så att jag inte ska få träffa vår gemensamma dotter.
Jag har sagt att jag inte vill göra abort, att jag inte klarar det mentalt. Ändå så är det tjat nästan dagligen.
Vill även tillägga att vi bor ihop fortfarande... känner mig vilsen just nu, vet varken in eller ut.
Har tänkt boka tid till samtal på abortmottagningen men jag har sagt till homom att jag inte tror jag klarar göra abort oavsett.. han säger då att du kan inte ha den inställningen redan