• Anonym (Hjälp)

Borde jag söka akut vård? Hjälp - läkare

Hej! har opererat bort en del av lungan och har oerhört svårt med normal andning, är som att jag Tvingas och bara andas genom magen. Har haft såhär sedan igår kväll. hjärtat slår även lite fortare. 

är på jobbet som vanligt men känner mig helt liksom off mot allt och alla. 

kan det gå över vid sömn? 

(vill inte söka vård i onödan/vara jobbig patient)

• Svar på tråden Borde jag söka akut vård? Hjälp - läkare
  • Anonym (lilje)

Eftersom du har haft problem tidigare med din ena lunga så skulle jag kolla med läkare.
    Just att du har haft problem och blivit opererad, gör att de inte tycker att du är konstig för att du undrar och vill ha undersökt.

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (lilje) skrev 2025-08-18 13:44:43 följande:

Eftersom du har haft problem tidigare med din ena lunga så skulle jag kolla med läkare.
    Just att du har haft problem och blivit opererad, gör att de inte tycker att du är konstig för att du undrar och vill ha undersökt.

Precis! Var dock 20 år tillbaka, så har ju astma på detta men oavsett :// känns som det kanske kan gå över, kanske blir det sjukskrivning igen från jobbet Fy. 

men så obehagligt när man liksom tvingas andas från magen för och få luft

mm 

• Anonym (lilje)

Jag hade aldrig chansat, det kam ju vara något annat. Som lunginflammation.

Finns lättakuter dit man kan gå på kvällstid, i alla fall i vissa regioner.

• Anonya

Hur har det gått? Att du har oerhört svårt att andas normalt tycker jag är självklart att du ska söka vård. Något stämmer inte och lungor/andning är ju något man verkligen behöver och ska vara rädd om. Om du inte har sökt vård och det inte är helt borta tycker jag du ska söka genast. 

Svar på tråden Borde jag söka akut vård? Hjälp - läkare