Anonym (J) skrev 2025-08-18 19:20:36 följande:
Mitt tips är ligg inte med den för fort. De kan allt vänta. Om de nu är seriösa. Jag hade aldrig släppt till så fort jag gjorde förr. Men i 20-årsåldern tänkte man inte så.
Min första flickvän som var oskuld (jag med om man inte räknar att jag fått oralsex av en annan tjej tidigare) lät mig vänta i 5 månader. Det gjorde jag. Sen var vi tillsammans i några år med massa sex.
Sen var jag singel ett tag (6 månader ungefär) och hade sex med 5 tjejer. Dessa var alla tillfälliga förbindelser då de antingen inte ville ha förhållande eller inte tyckte sig vara värda det.
Sen träffa jag en oskuld på 17 år. Jag var 20. Hon ville ha ett förhållande. Vi hade sex andra gången vi träffades (och första träffen var kort på ett café). Denna kvinna har jag varit gift med i snart 15 år.
Vad vill jag ha sagt med detta? Att om din partner är lojal och vis så spelar det ingen roll om det tar tid eller inte. Skräp kommer visa att det är skräp efter 20 träffar utan sex. När de väl blivit sex drar skräpet vidare (de söker endast bekräftelse, och ju mer då får ju mer behöver de). Kvalitet drar inte pga att "tjejen låg med mig för fort" utan man gör slut pga riktiga problem.