• Anonym (Sanna)

Elevklipp frisörsalong

Brukar var 3-4 månad göra folieslingor, nyansering och klipp. Jag fick tips om att gå till en frisör skola som har elevklipp och priset är så billigt! Sparar 2/3 av priset jämfört om jag skulle göra det i en frisörsalong. Det jag mest undrar över är om någon har erfarenhet att gå och färga/klippa sig hos elever? Blir resultatet bra? 
    Förstår att det tar längre tid och gör mig inget, är mest fundersam över om det kommer bli bra.

• Svar på tråden Elevklipp frisörsalong
  • Anonym (E)

Jag har klippt mig många gånger hos elever och har varit nöjd, detta har dock varit typ toppar, jag skulle inte ta något alltför komplicerat men en vanlig klippning och folieslingor är nog inga problem, det finns ju lärare men du får vara beredd på att det kan bli någon nyans åt fel håll

• Anonym (Sanna)
    Anonym (E) skrev 2025-08-19 15:15:56 följande:

Jag har klippt mig många gånger hos elever och har varit nöjd, detta har dock varit typ toppar, jag skulle inte ta något alltför komplicerat men en vanlig klippning och folieslingor är nog inga problem, det finns ju lärare men du får vara beredd på att det kan bli någon nyans åt fel håll

Det är det som gör att jag tvekar, vill ha en rätt ljus/kall nyans och ibland har till o med frisörer misslyckats med det. Men kan vara värt att testa om det är så mycket billigare? 
  • Anonym (E)
    Anonym (Sanna) skrev 2025-08-19 16:35:20 följande:
    Det är det som gör att jag tvekar, vill ha en rätt ljus/kall nyans och ibland har till o med frisörer misslyckats med det. Men kan vara värt att testa om det är så mycket billigare? 
    Betydligt billigare är det, se till att ha silverschampo hemma :)
Svar på tråden Elevklipp frisörsalong