• Anonym (Särbo)

Separera från Särbo, bonusbarn inblandade

Hej, 

Jag har kommit fram till att jag inte mår bra i mitt förhållande, och vill lämna det. Vi har hållt ihop i 6 år, och har varsitt barn. 
    Barnen ser varandra som extra syskon, och tycker om varandra. 7 och 12 år. 
    För min kille är detta det värsta som kan hända honom - att jag lämnar honom. 
    Så han är otroligt ledsen och besviken på mig som tänker ge upp våran familj. 
    Jag tycker såklart att detta är sjukt jobbigt, och har övervägt det här beslutet länge! Jag tycker det är otroligt sorgligt att mitt beslut påverkar barnen också. Det blir ju en separation även för dom i det här, fast dom inte vill. 
    De har möjlighet att hålla kontakt om de ringer varandra, men jag tror att de kommer bli så ledsna över att jag splittrar det som vi hade. 
    Vi bor för långt ifrån varandra för att barnen ska kunna ses själva (och det är inget som de skulle ha tagit initiativ till själva)
    För min del hade jag kunnat träffas för barnens skull då och då när de känner att de saknar varandra. Men tror inte att min kille hade känt att det känts bra. Han ser nog inte det som ett alternativ för barnens skull. Utan jag ska få känna att jag verkligen sliter sönder precis allt genom mitt beslut. 
    Någon som har varit i samma situation? Eller något liknande? Där barnen har blivit särade ifrån varandra vid en separation? 
  • Svar på tråden Separera från Särbo, bonusbarn inblandade
  • Anonym (lite)

Låter lite konstigt att barnen ser varandra som syskon när ni är särbo och bor långt ifrån varandra.

Så kanske det är mest förändringen i sig som kommer att vara kämpig, men att det sen blir en ny vardag bara. Som att en kompis i klassen flyttar, man saknar den jättemycket, men går sen vidare i livet. 

Det viktiga är väl att ni kan bekräfta era barn att saknaden kan få finnas och att kontakt kan tas (digitalt om ni i te ska ses) om de vill. 

Svar på tråden Separera från Särbo, bonusbarn inblandade