• Anonym (Johan)

Varför vill en del män ha yngre tjejer och vad tycker ni kvinnor om det ?

Ja , varför är det så ? Jag har varit tillsammans med både yngre, äldre och lika gamla och jag förstår ärligt talat inte varför en del män är så besatta av yngre tjejer. Som jag ser finns inga fördelar alls, tvärtom. 

Vad tycker ni kvinnor om män som väljer yngre tjejer ? 

OBS med yngre menar jag en väsentlig ålderskillnad, typ 15-25 år yngre. 

• Svar på tråden Varför vill en del män ha yngre tjejer och vad tycker ni kvinnor om det ?
  • Anonym (Palmers sus)

Jag hade tyckt det var deprimerande att vara ihop med en gammal och sjuk man när jag själv är mitt i livet. Därför är min man bara 2 år äldre och jag hoppas han får hänga med hela vägen.

Jag valde en livskamrat, inte någon att ärva tidigt.

Man ser tydligt skillnaden nu på ett par i släkten där han är 5 år äldre. Det är så klart inget problem alls när de är 45 och 50. Men det är stor skillnad nu på 75 och 80.

• felicityporter
    Anonym (Palmers sus) skrev 2025-08-20 07:23:31 följande:

Jag hade tyckt det var deprimerande att vara ihop med en gammal och sjuk man när jag själv är mitt i livet. Därför är min man bara 2 år äldre och jag hoppas han får hänga med hela vägen.

Jag valde en livskamrat, inte någon att ärva tidigt.

Man ser tydligt skillnaden nu på ett par i släkten där han är 5 år äldre. Det är så klart inget problem alls när de är 45 och 50. Men det är stor skillnad nu på 75 och 80.

Ursäkta mig, men va? Nu skojar du ändå lite med oss. 5 års åldersskillnad är ju ingenting, snarare standard om man får graders olika pars åldersskillnader. Ett par på 75 och 80 skulle jag kalla jämngamla, och troligtvis de flesta andra människor också.
  • Anonym (Palmers sus)
    felicityporter skrev 2025-08-20 07:28:20 följande:
    Ursäkta mig, men va? Nu skojar du ändå lite med oss. 5 års åldersskillnad är ju ingenting, snarare standard om man får graders olika pars åldersskillnader. Ett par på 75 och 80 skulle jag kalla jämngamla, och troligtvis de flesta andra människor också.
    80% av våra sjukvårdskostnader uppkommer efter 80.

Min poäng är att många män tacklar av betydligt då och blir stillasittande, medan kvinnan fortfarande skulle kunna resa och göra saker. Men det får hon inte för hon blir grounded/ sjuksköterska.

Jag ser fram emot att kunna leva aktivt lite längre.
  • Mandel

Inte mitt problem liksom så varför ska jag ha en åsikt om det?

Och jag tänker inte sitta och tantgissa orsakerna till varför det är så.
    Alla är vi olika och gillar olika saker.

Personligen är jag inte intresserad av någon som är 15 år yngre eller äldre. Brukar meddela de gubbar som raggar på mig att jag inte kan palliativ vård och är inte sugen på att vara deras skötare samt att jag redan har en pappa, så jag behöver ingen ny.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Johan)

Nja några år tycker jag inte spelar så stor roll så där håller jag inte med. Det jag menade var typ 20 år el liknande.

• Anonym (Johan)
    Mandel skrev 2025-08-20 08:23:09 följande:

Inte mitt problem liksom så varför ska jag ha en åsikt om det?

Och jag tänker inte sitta och tantgissa orsakerna till varför det är så.
    Alla är vi olika och gillar olika saker.

Personligen är jag inte intresserad av någon som är 15 år yngre eller äldre. Brukar meddela de gubbar som raggar på mig att jag inte kan palliativ vård och är inte sugen på att vara deras skötare samt att jag redan har en pappa, så jag behöver ingen ny.

Uppenbarligen tydligt intressant för att du ska kommentera här. 
  • Mandel
    Anonym (Johan) skrev 2025-08-20 08:27:02 följande:
    Uppenbarligen tydligt intressant för att du ska kommentera här. 
    Eftersom det frågas "vad tycker ni kvinnor om det", så tolkade jag det som att det var det man ville ha svar på.
    Missade meningen med att man endast fick kommentera om man var negativt eller positivt  inställd till det.

Sorry.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Martins07

Jag undrar varför du har varit på riktigt med kvinnor av alla åldrar du nämnde och märkte inte skillnad. 
    Först finns ålder skillnad, beteende sen kommer konsekvens tänkt, attityd. En äldre kvinna har erfarenhet av livet som en yngre kvinna inte har, de tänker inte på samma sätt. De gör inte samma grejer, en yngre tjej 20 -26 år Kan festa varje helg party, en äldre kvinna 50 + år kan inte göra det. 
    Sexlust är högre hos yngsta tjejer 20 -30 år än hos äldre 50 + ( Det är sexologer och experter som säger det här inte jag). En yngre tjej kan ligga varje dag. De anser vara vackra än äldre. 
    Äldre kvinnor reser mindre än yngre tjejer etc....
    Äldre kvinnor har ett bra förståelse av saker. Äldre kvinnor gör bättre sex än de yngsta. Äldre kvinnor kan vara rikare än yngsta. 
    Det är en del skillnad som finns mellan dem. 

• Anonym (Johan)
    Martins07 skrev 2025-08-20 08:46:01 följande:

Jag undrar varför du har varit på riktigt med kvinnor av alla åldrar du nämnde och märkte inte skillnad. 
    Först finns ålder skillnad, beteende sen kommer konsekvens tänkt, attityd. En äldre kvinna har erfarenhet av livet som en yngre kvinna inte har, de tänker inte på samma sätt. De gör inte samma grejer, en yngre tjej 20 -26 år Kan festa varje helg party, en äldre kvinna 50 + år kan inte göra det. 
    Sexlust är högre hos yngsta tjejer 20 -30 år än hos äldre 50 + ( Det är sexologer och experter som säger det här inte jag). En yngre tjej kan ligga varje dag. De anser vara vackra än äldre. 
    Äldre kvinnor reser mindre än yngre tjejer etc....
    Äldre kvinnor har ett bra förståelse av saker. Äldre kvinnor gör bättre sex än de yngsta. Äldre kvinnor kan vara rikare än yngsta. 
    Det är en del skillnad som finns mellan dem. 

Är frågan till mig ? 
Svar på tråden Varför vill en del män ha yngre tjejer och vad tycker ni kvinnor om det ?