Anonym (Hanna) skrev 2025-08-20 10:18:50 följande:
Hjälp mig att hantera Tinder
Jag har varit gift i många år men är nu singel sen ett år tillbaka. Haft en del dejter men inget som blivit något. Har väl egentligen inte varit redo heller. Har ändå gått ut på Tinder men har svårt att hantera det. När jag skriver intensivt med någon och planerar att träffas så gör jag det med en i taget. Nu har jag skrivit med en sen några veckor tillbaka, inte bara på Tinder utan vi är på andra plattformar. Nu upptäckte jag att han uppdaterat sin profil, lagt till en ny bild. Det betyder ju att han är på jakt efter fler matchningar medan jag som sagt inte skriver med någon annan och inte letar nya matchningar heller.
Är det jag som är för gammaldags? Borde jag med fortsätta skriva med andra och leta? Vi har ju inte ens träffats men han har sagt att han inte skriver med någon annan. Eller borde jag helt enkelt bara lägga ner apparna?
Egentligen är detta olika sorters frågor . Den verklighet som är i majoriteten av gångerna är att folk i regel pratar med flera samtidigt. Och det är inget fel i det. Prat är bara prat och har inga förpliktelser. Man är inte skyldig att pausa livet för att man chattar med någon i nån vecka. Det kan vara flera man matchat med samtidigt som dig och kan för all del vara lika intressanta och då får man prata vidare för att se om någon sticker ut lite extra. Att prata med någon är inte heller samma som att vara exklusiv eller räkna som en relation.
Sen för all del kan du ju ha stött på nån skitstövel till player , den risken finns alltid...och det får du tänka på att hålla utkik efter röda flaggor....
Detta med att ha kontakt med flera är något du får ta ställning till och tänka på om du tycker det känns okej att han eller andra män har dessa kontakter.
Sen för din egen del...samma här.. reflektera över om det är något du kan överväga om det känns okej att chatta med flera samtidigt. En del klarar det fint och andra inte. Allt beror på hur du fungerar . Har du tendenser till svartsjuka tex så kan det bli drama i onödan om du chattar med flera som också i sin tur chattar med andra...