Han flyttade ifrån oss, ska vi "flytta ifrån honom"?
Tredje gången gilt? Jag har försökt skriva en tråd i två dagar.
Så den här gången tänker jag fatta mig kort och helt enkelt bara fråga en sak, och vill ni ha mer detaljer så får ni fråga i tåden, så svarar jag.
Så, extremt kortfattat, för det finns så mycket mer att skriva om situationen:
Mitt nu ex lämnade mig ensam med tre barn, en fyraåring och tvillingar på 2 år. Vi bodde tillsammans i mitt hus strax utanför Stockholm, ärvt som enskild egendom, där jag vuxit upp, men han flyttade tillbaka hem till förädrarna i Skåne.
Jag är helt ensam i Stockholm. Mina föräldrar är bortgågna, och båda var inflyttade, den ena som liten och den andra i princip i gymnasieåldern. Jag har ingen kontakt alls med den ena förälderns släktingar, men med den andras, där jag jag både dennes föräldrar, syskon och syskonbarn, dvs mina kusiner.
Nu tänker jag att jag kanske helt enkelt ska flytta dit, något släktingarna också tagit upp. "Ska du verkligen sitta ensam i Stockholm?" Släktingarna bor i... Norrbotten!
Men då kommer frågan/funderingen: Mitt ex har redan flyttat 60 mil från oss/barnen. Ska jag då verkligen utöka avståndet med 90 mil? Även om jag inte alls är glad i honom för tillfället så tänker jag att barnen faktiskt har rättigheter också.