• Anonym (c)

Att hänga för mycket(?) på biblioteket

Ja, det gör jag. Jag är orolig vad detta säger om mig. Är jag en nörd/tönt då? Sedan är det många personer på glid som hänger på biblioteket har jag märkt. Hemlösa. Missbrukare. Kaosblattar. 

Vad säger det om mig? Att jag hänger på biblioteket? 

• Svar på tråden Att hänga för mycket(?) på biblioteket
  • FredrikLiksom

Låter härligt. Lugnt och skönt där.

Tror inte det säger nåt om dig direkt. Mer än att du förmodligen läser en del.

• Jimmy75

Det säger väl varken mer eller mindre om dig än att biblioteket tydligen erbjuder något som är betydelsefullt för dig. Vad det sedan är kan ju vara många saker. 

• Queen81

Jag skulle aldrig lägga någon värdering i människors besök på biblioteket. Är de där ofta och länge så säger det enbart att de trivs där. Det är en lugn plats med nästan oändliga möjligheter att lära sig nya saker eller fly bort en stund i nån roman. 

• Anonym (Bö)

Att gå till biblioteket är helt normalt. Om du också läser böcker där är det ju jättebra. Och generellt sett, om du inte skadar någon, inte bryter mot lagen, så är det din egen sak vart du än går. Anpassa dig inte efter andras bedömningar.

• Anonym (Lycklig nörd)
    Anonym (c) skrev 2025-08-20 23:40:55 följande:
    Att hänga för mycket(?) på biblioteket

Ja, det gör jag. Jag är orolig vad detta säger om mig. Är jag en nörd/tönt då? Sedan är det många personer på glid som hänger på biblioteket har jag märkt. Hemlösa. Missbrukare. Kaosblattar. 

Vad säger det om mig? Att jag hänger på biblioteket? 

Att du bekymrar dig om att ses som en nörd säger nog mer i så fall.

Jag hängde mycket på biblioteket och det är inte alls jobbigt att vara högavlönad för min nördighet idag. 
  • Anonym (Bib)

Att läsa era kommentarer här gjorde min morgon. Bibliotekarie som jag är <3

• Anonym (c)
    Anonym (Bib) skrev 2025-08-21 08:04:33 följande:

Att läsa era kommentarer här gjorde min morgon. Bibliotekarie som jag är <3

Glad att göra dig glad. 
  • Anonym (s)

Att du tydligen använder biblioteket för att se ner på fler kategorier människor. Trist.

• Anonym (c)
    Anonym (s) skrev 2025-08-21 13:55:52 följande:

Att du tydligen använder biblioteket för att se ner på fler kategorier människor. Trist.

Helt fel.

Men jag tänker inte stånga mig blodig för att övertyga dig. 

Du får tro helt fel. 
  • Anonym (Bo)

Hade gärna gjort det själv mer än jag gör, men som du skriver finns där tyvärr en massa drägg där som förstör, ungdomsgäng som stökar.

• Anonym (AL SS)

Att du har mycket fritid. Arbetslös kanske. Eller sjukskriven.

• Anonym (s)
    Anonym (c) skrev 2025-08-21 14:01:25 följande:
    Helt fel.

Men jag tänker inte stånga mig blodig för att övertyga dig. 

Du får tro helt fel. 

Lätt att tro på vad du skriver i dina trådar. Men bra att veta att du har fel.

Svar på tråden Att hänga för mycket(?) på biblioteket